Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

första inlägget.

Publicerad 2007-08-26 23:03:39 i Allmänt,

Ja nu sitter man då här med en nyskapad bloggsida:) satt och såg cold case nyss,var ett riktigt intressant avsnitt som fick mig att börja fundera mkt.tänkte därför att jag skulle skapa denna blogg där jag kan lufta alla idéer och tankar som jag får:)

om jag nu ska återgå till cold case avsnittet, det handlade om ett par liknande bonnie och clyde,fast tjejen hade riktigt dåligt självförtroende och träffade killen via en kontakförmedling,han var den klassiska charmören och hon den stora tjejen med riktigt dålig självförtroende.

Han utnyttjade iaf denna tjej på¨samma sätt som han hade gjort med flera tjejer innan,ville åt pengarna och allt annat av värde.när hon kom på han så erbjöd hon honom hjälp och idéer till hur han skulle kunna lura andra,så han inte skulle lämna hon,slutade iaf med att dom dödade en massa andra kvinnor.

men.nu till saken, jag började fundera över hur långt vissa kan gå egentligen för kärleken,kan en sk "normal" människa helt plötsligt förvandlas till en mördare bara för att få känna sig älskad,fast man egentligen bara blir utnyttjad.och kanske inte heller "bara" mördare.utan lura och bedra folk,förändra sig själv och hela sin person bara för att göra den man är förälskad i nöjd.bara för att få vara tillsammans med han/hon?

jag kan faktiskt på ett sätt tänka mig att det inte är långt ifrån för vissa,om man verkligen är förälskad,men ändå måste det vara någonting som redan är fel hos personen i fråga.eller?

skulle jag kunna bli en sån person? skulle folk jag känner bli det under dom "rätta" omständigheterna. tankarna går nästan hur långt som helst just nu.jag skulle kunna spinna på den här tråden ett bra tag till,men tyvärr så hinner jag inte skriva något mer just nu,ska återgå till soffan,dricka mitt te innan det blir kallt och fortsätta tankegången där.

 

Kommentarer

Postat av: ERICA

Publicerad 2007-08-26 23:16:08

Hej! skulle du vilja hjälpa mig att välja film? skulle vara skitsnällt :) tack på förhand, kram erica.

Postat av: fia

Publicerad 2007-09-05 21:29:28

skriv mera! >:O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela