Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

skenet bedrar,min framtid.

Publicerad 2007-11-09 00:54:24 i Allmänt,

image31

Har ni någonsin sett serien skenet bedrar,eller Keeping Up Appearances som den egentligen heter? Själv så har jag säkert sett vartenda avsnitt. Förstår verkligen inte varför jag fastnar för sådana här serier egentligen,dom är juh egentligen inte speciellt välgjorda men den brittiska humorn är sjukt rolig.

Om ni nu inte har sett den så rekommenderar jag den starkt, Den handlar om en riktigt fisförnäm kvinna som heter Hyacinth Bucket och människorna i hennes omgivning. Hyacinth eftersträvar en hög status i samhället och försöker därför visa omvärlden ett perfekt hus och liv men det är inte alltid så enkelt. Karln hennes heter Richard och han är en riktigt trevlig liten toffel till man som hon hunsar runt lite som hon vill. Han har oftast små roliga kommentarer och uttryck för sig som visar att han kanske inte alltid håller med hon eller förstår hennes besatthet av status.
Tyvärr [?] så har dock Hyacinth en släkt som helt enkelt inte håller måttet när det gäller den fisförnäma fasaden hon vill visa upp för omgivningen så hon försöker så mkt som möjligt att undvika att ses tillsammans med dom.
Dessa försök slutar oftast i rätt roliga situationer, bla har det varit lite hukande bakom bilar,klättrande över diverse staket och häckar och ibland till och med lite kapplöpning.

Hon är verkligen min nya idol, finns nog ingen roligare karaktär för tillfället faktiskt. och det skadar juh inte att jag i min eftersträvan att likna hon kommer att ha en orsak till att bära hatt och handväska, helst i rosa eller någon annan pastellfärg [för pastellfärger är juh verkligen mina favoriter] *host*, jag skulle faktiskt kunna passa som en fisförnäm socitetsdam om jag verkligen ansträngde mig tror jag, tycker att jag redan är nog så belevad och väluppfostrad,och dom sarkastiska kommentarerna hon frekvent använder är nog inga problem.

Kom däremot på en sak nu som omkullkastade mina planer, jag måste juh gå i klackar då! det är juh för fan ett dödligt vapen,man kan juh först och främst råka trampa nån på tårna med dom, sen om jag mot all förmodan skulle ge mig ut i sånna på stan så skulle jag säkert ha oturen att trampa fel och lyckas tippa rakt på en oskyldig[?!] liten unge och förvandla den till mos. Vilket skulle resultera i att jag hamnar i fängelse för mord och får en utskällning för mitt  ansvarslösa beteende, iofs kan jag juh medans jag tippar skrika "tiiiimber" eller något liknande eftersom jag då kan försvara mig med att jag iaf förvarnade ungen.
Sen om jag hamnade i fängelse så skulle det juh totalt förstöra min eftersträvan att bli som Hyacinth eftersom det nog inte är så populärt med att en socitetsdam sitter där.

Måste dock erkänna att jag en gång gjorde ett tappert försök med klackar när jag bodde hemma hos familjen, vilket såklart resulterade i katastrof.. nästan iaf... om jag minns rätt så tog jag mig iaf två steg framåt innan det sket sig.Skyller totalt på syrran, har för mig att det var hon som övertalade mig till att testa,eller så var det morsan.Måste även påpeka att det var syrrans helt galna skor och dom hade 10 cm höga klackar! jag känner nu i efterhand att jag nog ska vara glad att jag överlevde det hela. Morsan och syrran fick sig iaf ett gott skratt och några fina bilder som jag turligt nog inte har på datorn:) så detta är ännu ett bevis på hur mkt jag uppoffrar i min omtänksamhet gällande min kära familj , vem skulle underhålla dom och förlänga deras liv genom skratt om inte jag hade funnits och gjort dessa oftast pinsamma självuppoffringar?

sen som avslut så måste jag helt enkelt säga att jag tycker dom borde införa licenskrav på klackar!

Denna länk är för ni som brukar köra bil i högklackat, jag säger juh det.livsfarligt.

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.723933/varning-for-hoga-klackar-i-trafiken

Kommentarer

Postat av: Wiik

Publicerad 2007-11-19 02:38:00

Men det är väl en beaktansvärd framtid att sträva efter? En hunsad karl och pinsamma släktingar? Låter som ett vinnande koncept =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela