Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

Superhurtig och konstig.

Publicerad 2007-10-18 14:56:05 i Allmänt,

Idag så har jag varit på stan i hela TRE timmar med min supergravid väninna[för att låta lite vuxen] Marie och kollat på diverse saker och gjort bort en hel massa ärenden, var till och med nog så duktig så jag gick in på banken och startade ett sparande[vilket betyder att dom kommer att dra 600 spänn från mitt konto varje månad till ett annat] kände mig efter det mkt lätt om hjärtat och lunkade vidare med Marie på diverse affärer som jag nästan aldrig är in på. Slapp alla tråkiga affärer som innebar kläder och gick direkt på dom roligare,tex pysselaffären panduro och ICA. Sen var vi även in på mer nödvändiga affärer där det säljs diverse hudvårdsprodukter och smink. Marie har varit så busig så hon ignorerade varningen folk gav hon om att man inte ska blondera håret när man är gravid pga alla hormonförändringar osv som kan påverka resultatet. så hon har helt plötsligt fått orange/gult hår hör och häpna som hon ville försöka åtgärda,så vi styrde våra steg mot H&M där hon efter lite experthjälp av en tjej som åtminstonde verkade kunna sin sak bestämde sig för en färg som ska göra håret askblont,så nu håller jag stenhårt tummarna för att det ska ordna sig med hårproblemet hennes. Vi såg även reklambanners för att dom ska fira småstaden i helgen som tydligen har funnits i 18 år nu, vilket skulle firas med ansiktsmålning, godis, reflexer och nån sorts radiobils tävling. Man kunde även vinna ett körkort eller presentkort nån gång under helgen, så jag och Marie beslöt oss för att imorgon om hon orkar komma in till stan så ska vi på småstaden och få oss en ansiktsmålning var och förhoppningsvis ett körkort eller någonting likvärdigt.Dagen avslutades iaf med att vi gick på thaigarden och käkade lunchbuffé och sen gick på ICA där jag tänkte hämta ut min nya mobil, men tji fick jag, när jag efter en lång väntan kom fram till kassan så upplyste kassörskan mig med en konstig blick att jag var på fel affär, mobilen skulle hämtas ut på Coop. då gav jag upp och gick snopet hem medans Marie cyklade hemåt med sin mamma som vi träffade utanför ICA av en slump.

Jag måste juh också berätta om en grej som jag skäms grymt mkt över nu men ändå lyckades göra idag.jag hade aldrig i livet någonsin förväntat mig detta och jag har alltid dumförklarat alla andra som har gjort det, jag köpte en parfym för 345 kr! och inte nog med det,parfymen jag köpte var en Jennifer Lopez parfym dessutom. Jag som alltid har sagt att det är slöseri att lägga så mkt pengar på parfym och att man inte ska stödja kändisar som sätter sitt namn på allt möjlig skit. Hade seriösa moraliska funderingar när jag på vägen hem med påsen insåg vad jag faktiskt hade gjort[dubbelmoral] men till mitt försvar så säger jag att parfymen luktade riktigt,riktigt gott faktiskt.

Så nu sitter jag här och tittar på min alldeles för dyrt inköpta parfym och undrar om det var värt det.Men ibland måste man väl också få ha lite moralisk dekadens, jag kan juh inte alltid vara perfekt [?!]

Så nu har ni fått höra om min väldigt hurtiga,sociala och allmänt skrämmande dag med moraliska förfall men även mkt glädje.

Bilden idag blir på Mange och Marie[som jag har snott från maries pixbox] dom blivande föräldrarna.

image25

Sen måste jag även visa en bild på den extremt dyra parfymen som jag inhandlade idag men egentligen konstigt nog är rätt nöjd med faktiskt.

image26

Måste även göra ett tillägg såhär i efterhand och berätta att min och Maries supersniffning av alla parfymer nu har lett till att jag har fått en grym huvudvärk, så ett tips från mig, sniffa på max tre parfymer per dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela