Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

tapettjuvs mysteriet.

Publicerad 2007-10-12 08:34:09 i Allmänt,

Dom senaste dagarna så har jag hört extremt mysko ljud från balkongen,det har låtit precis som om nån granne har stått och knackat på ena kortsidan,ni som har varit här vet juh att balkongen min är som ett minirum,inglasad och allt så jag har fattat nada.detta mysko ljud har gjort stackars mig helt konfus och ibland orolig över att jag har blivit helt knäpp och inbillat mig saker, för varje gång jag har gått dit och kollat så har det inte funnits något där,och ingen granne har varit ute på sin balkong. Men, igår då jäklar insåg jag till min häpnad att jag hade stora vita fläckar på väggen där gubben som bodde här innan hade tyckt det var smart att smälla upp en tapet. Då klickade det för smarta kaffo,en tapettjuv hade varit i farten! det jag hade hört var alldeles säkert en fågel som pickade loss min extremt fina *host* tapet på balkongen.sen upptäckte jag även att den tjuvaktiga fågeln har varit i askoppen och snott fimpar också(?!). tapeten kan jag förstå,förmodligen så håller den väl på med att bygga ett bo i närheten, men fimpar?? det måste juh vara en nikotinberoende fågel till tjuv, jag säger bara det,dagens samhälle,det går bara utför.

Ja, i vilket fall så blev jag tvungen att försöka se om det verkligen var en fågel,så jag tänkte att jag skulle smyga mig på den nästa gång jag hörde ljudet. och,vad hörde jag inte i morse när jag vaknade om inte fågeln. jag smög sakta fram till fönstret och drog extreeeemt långsamt upp persiennen,och där var den,tamefan den rundaste lilla fågel jag någonsin har sett, den måste ha haft minst 7 hekto övervikt!jag säger åter igen,dagens samhälle alltså.

Först tänkte jag knacka lite på fönstret så han skulle sluta hacka tapeter men insåg snabbt att risken för hjärtinfarkt skulle vara stor för den stackars lilla fågeln så jag lät den helt enkelt vara, den var juh ändå rätt söt.

Dock måste jag lätta mitt hjärta och erkänna att när jag kom på att jag hade en tapettjuv så övervägde jag faktiskt seriöst att skjuta den med en luftpistol.

men då är juh jag,kaffo,en snäll och omtänksam människa som bryr mig om alla små varelser på denna planet[?!]så det kommer nog att bli så att jag istället får köpa fågelmat så den slipper gå hungrig över vintern[jag är faktiskt snäll]

kan juh faktiskt vara rätt mysigt att ha en liten övergödd fågel som man kan titta på när man har tråkigt på morgonen.

men,nu kan jag iaf känna mig lugn och trygg när jag vet vem den mystiska tapettjuven är och åter igen i lugn och ro kunna utföra mina dagliga aktiviteter här hemma[och kanske också våga mig ut på balkongen igen]


med tanke på alla varelser som existerar på denna jord så blir dagens länk en liten filmsnutt som en wowpolare var så snäll och skickade till mig igår http://www.youtube.com/watch?v=sHzdsFiBbFc

[och på tal om wow,jag fick mitt epic flying mount igår! 5200 guld fattigare,men det var det säkert värt]

dagens bild blir såklart på en liten fågel med tanke på dom senaste dagarnas mysterium.

image21

Jag måste faktiskt avsluta dagens inlägg med att säga att jag är ganska stolt över att ha lyckats lösa detta mysterium och känner mig som en riktig mästerdetektiv :D så nu vet ni,hör ni konstiga ljud från balkongen,saknas det fimpar i askoppen och har ni stora fläckar med tapeter borta.då är det garanterat en övergödd stadsfågel till tjuv som terroriserar er! så var på er vakt.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2007-10-13 15:00:46

nämen en tapettjuv :O det är nog säkert den mest gulligaste tjuven iaf :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela