Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

drömfärdsätt.

Publicerad 2007-09-26 14:34:11 i Allmänt,

image15

Tänk om det hade varit som i wow i den riktiga världen gällande färdsätt,då hade jag kunnat ha en alldeles egen raptor/varg/get osv för att ta mig till ica och handla.jag hade kunnat flyga fort som tusan till syrran i älvsbyn med min epic flying mount eller kunnat ta en zeppelinare till finland och handlat sprit.Men bäst av allt hade nog varit att jag hade kunnat ta mig till alla storstäder i hela världen via portaler,tänk er,ena sekunden i iskalla sverige,andra stunden så sitter man i Rio de Janeiro med stråhatt och en kall öl i handen.

Hela världen skulle bli mkt mer tillgänglig,iofs så kanske det skulle kunna bli lite problem med illegal invandring/knarksmuggling osv, om man nu inte satte upp tullpersonal i tonvis vid varje portal.fast, illegal invandring skulle egentligen kanske inte bli ett så stort problem med tanke på att det skulle bli så lätt att ta sig överallt,vem skulle vilja stanna på ett och samma ställe en längre tid då? inte jag iaf.

sen var det juh kostnadsfrågan också.

Om man nu skulle kunna forska så att portaler blev en möjlighet så skulle det säkert kosta några miljarders miljarder kronor,sen så skulle det säkert kosta en massa att ha dom igång.fast då skulle dom juh kunna göra en jättestor kassa som alla länder i hela världen måste donera en viss summa till, som sen kan portioneras ut till forskning och lite senare till underhåll av portalerna,ungefär som vissa guild gör i wow eller som klanerna gör i bitefight.

men,då kommer vi till det stora problemet att vissa länder helt enkelt inte har nog med pengar,så för att få det att fungera så skulle vi bli tvingade till att lösa fattigdomsproblemen världen över först . vilket vi har lyckats riktigt bra med hittills *host*


så det är nog lika bra jag inser att mitt drömfärdsätt alltid bara kommer att förbli en dröm för fattigdomen kommer vi nog aldrig bli av med.inte under min levnadstid iaf, men ja,jag klarar mig nog bra med mina apostlahästar tills jag tar körkortet, men visst hade det varit enklare med en portal eller två :D

image16

image17

Kommentarer

Postat av: Sannanas

Publicerad 2007-10-01 04:09:41

Ja man hade ju lätt velat se dig i Rio de Janeiro med stråhatt. HAHAHAHA.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela