Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

Megalodon,monsterhajen.

Publicerad 2007-09-17 08:44:02 i Allmänt,

image2image3



Jag såg för något år sen filmen megalodon och letade helt nyligen reda på den tack vare min kära arbetsterapeft som tyckte den verkade intressant.
Efter jag hade sett den nu så var jag juh självklart tvungen att sätta mig vid datorn och dra upp favoritsidan,google.
Fick upp lite intressant artiklar och började genast spinna på mina egna teorier,men iaf för dom som inte vet,så var megalodon en gigantisk haj som forskarna tror blev kring 25 meter lång och skulle ha kunnat sluka en bil i en enda tugga,om man nu ska tro på allt man läser ;).Hajen dök iaf upp för 20 miljoner år sen och forskarna tror att den levde på valar.Forskarna trodde iaf först att megalodon försvann för 3 miljoner år sen,men nu har det kommit nya spekulationer som säger att den kanske försvann för bara 10 000 år sen.

Men,nu till det intressanta.enligt filmen så skulle megalodon fortfarande kunna existera,i filmen levde han i en stor grotta som hade blivit tillsluten för massor med tusentals år sen så det hade bildats ett eget eko system där.vilket jag tycker låter lite väl långsökt egentligen,med tanke på vad en sån måste äta för att överleva:D

Då tror jag faktiskt mkt mer på dom andra teorierna.bla den om att monsterhajen fortfarande lever,men att den lever i dom djupaste delarna av havet och på så sätt har undgått att bli upptäckt.för om man tänker efter,kvastfeningen trodde dom hade varit utdöd i 60 miljoner år.och helt plötsligt så hittar dom en,då är det väl inte helt otroligt att några megalodons har lyckats överleva och hålla sig undan också?:D

Sen finns det juh berättelser om folk som tror att dom har sett en megalodon,bla att den ska ha käkat upp fiskares räkburar,mumsat på en båt, och simmat under/brevid diverse båtar :D sen var det juh också den där undervattensfarkosten(ROV) som registrerade ett oidentifierbart objekt som var 30 meter långt och färdades snabbare än nån av dåtidens ubåtar:D

Så tänk då om det nu är så att det simmar omkring ett par megalodons i havet,vilket inte jag tycker låter alldeles för osannolikt iaf.då skulle man iaf inte behöva vara rädd för vithajen längre.jag kan tänka mig att det nog skulle vara en riktig upplevelse att se en sån haj i verkligheten,fast jag skulle nog vilja göra det på nå sorts säkert sätt,och inte genom att hoppa ner i vattnet med dykardräkt enbart för att sen råka hamna i hans gigantiska mun.

jag hoppas iaf att forkningen snart kommer så långt så dom kan utforska dom djupaste delarna av haven,vem vet vad dom då kan upptäcka för nya djur:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela