Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

ett tag sen.

Publicerad 2008-05-27 18:54:09 i Allmänt,

Happ.nu var det som ett bra tag sen jag skrev något här så jag tänkte göra någonting åt det nu. Vette tusan varför jag är så seg på att skriva nu helt plötsligt.kanske bara är i en svacka. hur som helst. Har kommit hem för nån timma sen och känner mig verkligen trött som en gnu.har varit några intensiva dagar men det har varit kul som tusan. Började med att jag och några polare grillade och drack öl i fredags, blev såklart ruskigt god mat och sällskapet var skitnice. sen skadade det juh inte heller att det var strålande sol också ;D på kvällen så packade vi oss allihopa in i en lägenhet och fortsatte festandet där.träffade en person som jag säkert inte har sett på minst ett år så det var juh nice som tusan :D  lite senare på kvällen så kom robban och joinade oss men vi hann inte sitta still länge innan det blev dags att dra till krogen. Var lite mysko upplevelser där men jag överlevde juh det också iaf:D träffade diverse folk.både bra och dåligt men man kan väl säga att det ver en helt okej kväll. slutade iaf med att jag och robban traskade hem och fixade käk, sen sova.

Lördagen var jag tvungen att stiga upp tidigt som fan för min kära syster hennes kille och två till skulle komma in till stan. Där jag självklart var tvungen att möta upp dom eftersom vi skulle på cinderella och kolla på tärnklänningar.Hur som haver. när jag kom in i butiken lite lagomt bakis men ändå rätt glad så hade dom redan plockat fram en klänning åt mig och den andra tärnan höll på att pröva sin.Visade sig att klänningen jag skulle testa var en som jag hade prövat för nån månad sen men då hade den varit för liten, men förutom det så hade den rätt färg och modell osv.Jag såg väl inte riktigt fram emot den förnedrande grejen att försöka kränga på mig någonting som mest kändes som ett personligt hån men gjorde det ändå. var juh som lika bra att försöka få det bortgjort. nåväl.syrran kom in i provhytten och skulle hjälpa mig med dragkedjan och hör och häpna. den gick igen. hela vägen. jag blev aningen chockad men grymt glad . så efter lite överläggning och kollande efter vad som behövde ändras på den.bla axelbandens längd och såklart fotande [som blev skitmysko så jag kan inte lägga upp den] så beslutade vi oss iaf för att köpa den på stört. samma sak blev det med den andra tärnans klänning också så efter förvånansvärt kort tid så traskade vi ut ur butiken med varsin klänning och en grymt lättad Lovisa [syrran för den som inte vet] sen blev det lite kikande på vigselringar men syrran hade seriöst beslutsångest så det ledde ingen vart och en lättare promenad på stan.där jag träffade Åsa och fastnade med hon och surrade bort en jäkla massa tid. Insåg sen att jag hade tappat bort syrran och dom så jag traskade hem igen eftersom jag hade slut batterier på telefonen. Väl hemma så la jag mig ner och pustade ut. var helt slut,  förkylning/baksmälla och stekande sol är ingen höjdare. Men efter ett tag så tog jag mig i kragen och loggade in på msn för att få tag i Robin. Var juh beslutat att jag och Robban skulle dra på kulturnatta i Umeå lördagen så jag skulle höra med robin om dom skulle ut någonting på området. Blev efter lite om och men en snabbdusch och sen så packade vi in oss i bilen.drog förbi hemma hos Robbans föräldrar och sen hans lägenhet så han fick byta kläder och grejer.sen var det raka vägen till klubben.surra med lite folk där och sen Umeå.



Väl i Umeå så for vi till Amanda[min kusin] och hälsade på hon i hennes studentkorridor och hon bjöd juh självklart på fika, vi surrade bort lite tid och tillslut så for vi alla tre iväg mot området. Hittade efter ett tags sökande en parkeringsplats och gick på jakt efter robin,sara och hennes kompis. det lustiga var att robin hittade oss nästan direkt,fast han inte ens letade efter oss så det var juh aningen mysko. vi gick iaf till en krog.drack nån öl. for och mötte en bekant till robban utanför en annan krog och ställde oss sen för att se Di Leva vilket var en riktigt mysko upplevelse. han är då definitivt mer skrämmande än en välgjord skräckis.Tillslut så började vi röra oss mot bilen men tog en avstickare på vägen och hamnade på en krog igen. tog en öl där och begav oss sen eftersom vi skulle skjutsa hem amanda. Efter hon väl var tryggt hemma så drog vi till Peter i Umeå hängde där ett tag och for sen till en polare till han.fixade lite grejer där och nån gång där på natten så skjutsade vi hem han och robin och begav oss mot  Skellefteå. Kom fram dit och tänkte först sova men det sket sig så vi gick ut och satte oss i soffan på hans enormt stora balkong och slappade i förmiddagssolen istället. Passade på att ringa och gratta morsan på morsdag också [det här året glömde jag det ta mig tusan inte] *stolt* . Efter x antal timmar drog Robban och handlade  cigg.jag for in på msn en sväng och sen så la vi oss för att glo på tv när det blev kväll och slappa ännu mer, började känna mig rätt så trött men kring 10-11 tiden på kvällen så kom åström förbi. Han  är juh en riktig nattuggla så då blev vi vakna till nån gång på måndagsmorgonen och sen fick vi tillslut somna. blev riktigt mysko sömn.sov kanske en halvtimma.sen var man vaken massor med timmar och låg i sängen och såg på tv.tills man lyckades sova en halvtimma igen. så måndagen gick mest åt till tv-tittande och sovande.Idag så vaknade vi dock riktigt tidigt och jag kände mig nästan lite stressad att fara hem,hade som en massa grejer att göra här så tillslut så drog vi iväg,for förbi robbans föräldrar igen och kom till sist hit. så nu är jag allmänt seg men ändå rätt förväntansfull. Sanna har juh äntligen pallrat sig upp till Piteå så det blir att spendera tid med hon och sitta på balkongen och slöa. Blir nog en riktigt nice vecka det här:D  Insåg nu att det blev ett sånt där sjukt långt inlägg igen men ja.Man måste juh inte läsa om man inte vill;D Har säkert glömt en massa också men jag är lite för trött för att orka tänka igenom allt.ska gå och koka te nu och försöka städa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela