Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

ommöblering, politik och museum.

Publicerad 2008-09-16 17:37:39 i Allmänt,

Helgen blev riktigt nice och avkopplande, slappade mest hela tiden och filosoferade lite lätt över livet. I måndags så kom jag hem efter mitt fina möte och satte igång med lite ommöblering av sovrummet, har stört mig länge på att det har kännts så kalt och trist men nu tror jag nog att jag har fått till det. Hjalmar fick hjälpa mig med dom avancerade grejerna som att sätta upp gardiner [ja,jag tycker det är avancerat] och agera smakråd. Var iaf grymt nöjd när vi gick och la oss och äntligen var stämningen sådär avkopplande och mysig som jag har velat ha den. så jag är grymt nöjd nu men det kommer mer, ska inhandla lite nytt dit och fixa till så det blir mitt egna lilla mysiga gömställe tillslut. har iaf fått lite inspiration nu när det börjar bli höst så massor med nya tyger, färger och möbler är inplanerade.Kom på att jag skulle fota det när allt var klart men som vanligt med tanke på min bristande kunskap gällande fotografering så blev bilderna lite kassa men det duger iaf, man ser juh nästan vad allt är. så glutta om ni vill eller skrolla neråt ;D





Under dagen ringde även brorsan till mig och frågade om jag ville ha hämtning på fredag när jag har planerat att dra till morsan och farsan för att hälsa på, jag blev lite ställd och funderade över hur han skulle kunna hämta mig men då upplyste han mig faktiskt om att han tydligen tog körkortet för två och en halv vecka sen [ingen hade informerat mig om det] så jag kände mig lite skamsen och gratulerade i efterskott. Tackade för övrigt ja till hämtningen,ska bli grymt kul att se hur han kör när inte mamma eller pappa sitter bredvid ;D

Idag kom aif syrran förbi tidigt på morgonen så vi traskade till stan tillsammans, jag skulle förbi museumet och fråga om praktikplats men tyvärr så var inte han jag skulle prata med inne så jag ska ta och maila han så fort jag har fått tag i addressen. Så återigen har hela det här projektet blivit uppskjutet men det närmar sig.

Jag och syrran traskade vidare, svängde in en sväng på polisstationen och fixade ett nytt leg till hon sen bar det av till att käka frukost. grymt gott och vi hann surra bort rätt mkt tid på diverse viktiga grejer som systrar måste uppdatera sig om ibland. Efter det bar det av till hobby affären där jag skulle kolla efter lite grejer till mitt lilla projekt, slutade med att jag helt förkastade den ursprungliga idén och blev inspirerad till en mkt roligare grej. Får dock se hur kul det blir att få den men det är icket mitt bekymmer ;D så på torsdag ska jag traska dit och spendera några hundra på diverse små och stora grejer. Ser fram emot det här och tror att det kommer att bli ruskigt kul att göra. Var även förbi garnaffären och presenten för att inhandla diverse smågrejer, sen så hamnade vi tillslut på Arbaillo för att käka en sen lunch som bestod av kyckling,ros och currysås.mkt gott måste jag säga, efter det var det kaffe och diverse snack som gällde, Jag blev det stora mobbingoffret och blev kallad dement och rekommenderad att skaffa mig ett gåbord?! Blev lite frustrerad när vi kom in på politiken och världen i allmänhet. Jag fick iaf en snilleblixt vilket involverade en öde ö,valuta i form av kokosnötter och grannar med bananer. Efter nån timma så traskade vi vidare [var det tänkt] men träffade på en polare till syrran och björn utanför så vi fastnade där i över en timma och surrade bort lite tid på allt mellan himmel och jord, inklusive dyra kameror, bilar och diverse filmer och utvecklingen inom specialeffekter. Jag konstaterade återigen att jag tyvärr är en rätt fördomsfull människa, iaf när det gäller Jan Guillou och Arn filmera [tyvärr,jag tål inte ens att tänka på människan] men alla måste väl ha några brister, annars skulle det vara rätt skrämmande.

Hur som haver så blev klockan rätt mkt och när vi väl började röra på oss igen så hann vi bara in en sväng på keramix och sen skulle syrran möta upp sin skjuts, under tiden så kom även hjalmar och jag sa hejdå till syrran och vi traskade hemåt. blev en grymt bra dag men jag känner mig lite sliten nu, blev juh bara nån enstaka timmas sömn inatt. Nu har iaf Hjalmar satt sig på bussen så jag ska försöka vila lite senare ikväll när jag har gjort allt som jag måste göra, vilket innebär bla att höra av mig till Hannah[hon fyller år idag,yeeh!] , boosta en polare i wow, springa förbi en sväng hos micke och surra och lämna igen hammaren till nettan. Sen får jag väl se om jag hinner med att boka tvättid och kanske läsa lite också innan jag stupar i säng. Måste vara utvilad imorgon.så nu är det stress som gäller men jag kommer väl säkert att hinna skriva mer innan jag far på fredag. Avslutar även det här inlägget med en ordentlig close up?! på min kära syster yster, hon är verkligen guld värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela