Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

bergsbestigning+städning+tvätt+film=en jäkligt bra dag.

Publicerad 2010-04-17 22:11:44 i Allmänt,


Shit alltså,vaknade före fyra i morse, låg och såg på film tills jens behagade att vakna. då blev det lite mys, sen fara och handla flingor till frukosten. Efter vi hade käkat det så stack vi till hundberget här i älvsbyn för att klättra upp till toppen. kan säga att det gör jag inte om igen när det fortfarande ligger kvar snö. efter lite om och men så kom vi iaf upp till platån. var riktigt nice utsikt där måste jag säga. vi satt länge och tittade och surrade,jens berättade om en massa gamla minnen därifrån som han har med diverse folk som vi båda känner. var intressant att höra faktiskt. sen fick jag även en historialektion.inte illa det! kan dock säga att vägen ner gick aningen långsammare än vägen upp, tappade fotfästet hela tiden och trodde ärligt talat att jag skulle slå ihjäl mig, eller åtminstone bryta något.

efter det blev det affären, handla fiskpinnar som vi gjorde till lunch och efter det tog vi tag i mitt projekt för dagen. städa hela lägenheten igen. fattar inte att det blir smutsigt så fort,damm överallt och grejer, men vi har nu städat jäklat allt kan jag säga. har till och med torkat lister och skåp, kyl+ micro och grundligt städat toan(är fan aningen stolt) sen har man tvättat all tvätt också.

Är juh en grymt skön känsla att gå och lägga sig med allt rent och fräscht.

efter vi hade städat så stack vi till piteå en sväng för att hämta mina räkningar från lägenheten.nästan vid mig mötte vi en polisbil som vände och parkerade bredvid oss, jag gick in i lägenheten i tron om att dom bara ville snacka med jens, ha han att blåsa eller nåt.  men efter ett tag kommer jens in i lägenheten och säger attt dom vill prata med mig. Blev aningen förvånad men tydligen hade en av poliserna kännt igen mig. hon frågade om jag mindes hon osv också kollade hon mig djupt in i ögonen och frågade hur jag mådde:P hon verkade dock lite glad över att jag inte var drogpåverkad. frågade hur det var med mig,att hon hade tänkt mkt på mig och funderat. frågade även hur det var med mig efter allt med niklas.hon beklagade sig och frågade om jag var på väg att flytta ut ur lägenheten också ställde hon en massa andra frågor. tydligen kände dom där poliserna Jens från när han var aktiv men dom var glada att vi hade det bra tillsammans och att jens höll mig på rätt bana. Vilket fall som.det var ett jäkligt intressant möte. dock hann jag juh av gammal vana bli lite nervig och paranoid.

när vi väl kom tillbaka till Älvsbyn så blev det att hyra två filmer som vi har sett. en med robert gustavsson (skitbra som vanligt) också ninja assasin som jag ser lite då och då när jag har nog med ro för att sitta ner framför tvn ett tag, jens är dock duktig´och ligger och ser på den hela tiden. är av någon skum anledning aningen disträ ikväll :S tror det kan vara sug, håller iaf på att tvätta mattorna nu. efter det så är det duschen och sen sängen som gäller. kommer nog sova gott inatt. hoppas jag då .vilket fall som. jag är STOLT idag!

över både mig och Jens, fan vad duktiga vi har varit. och jag utmanar vem som helst att göra om våran bravad i snön :P

vilket fall som.ska vara social nu och har egentligen inget mer att skriva om så.

uppskatta utmaningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela