Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

så jäkla härligt

Publicerad 2010-04-08 11:29:18 i Allmänt,

Shit alltså, min infektionsläkare ringde idag. Nu har han äntligen fått reda på resultatet från sista blodprovet, det var negativt! han gratulerade mig och sa att så fort han hade fått in alla papper och hunnit skriva under dom och stämpla så skulle han skicka friskhetsintyget till mig. så nu är jag äntligen, efter 1 år och 2 månader friskförklarad, det har varit ett riktigt tufft och långt år måste jag dock säga, känns som det var fem år sen jag startade min hepatit behandling och inte bara just över ett år sen. sen har man juh hunnit med att vara på behandlingshemmet också och hunnit bli moster, några kompisar har dött (R:I:P), men jag har även skaffat mig många nya vänner. jag har hittat världens underbaraste karl och ska jag vara helt ärlig så trodde jag aldrig att det skulle kunna kännas såhär bra igen.

Livet leker, det blir ljusare, och ljusare för varje dag och för en gångs skull känner jag mig verkligen fylld av hopp. Planerna är många och stora, hälften kommer nog att genomföras och resterande får vänta tills senare men huvudsaken är att jag för en gångs skull på några år verkligen kan ta mod till mig och planera, genomföra och få resultat. Tilliten till mig själv som person har ökat så drastiskt sen i höstas. Behandlingen ska ha mkt cred för det, men även min familj och mina vänner som har hjälpt mig igenom allt och orkat lyssna på mig när jag har vacklat och gett mig styrka och mod när jag inte har kunnat hitta det själv.

Jag är så otroligt tacksam för all hjälp jag har fått, till och med av folk som inte själv förstår att dom har hjälpt mig. ibland bara genom en enkel kram eller ett leende.

Tack! <3

"Man kan inte ändra vindens riktning, men man kan sätta seglen så att man alltid når sitt mål."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela