Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

helg

Publicerad 2011-02-18 10:03:32 i Allmänt,

Jag vet inte varför, men idag är glad fast det är helg, jag ser fram emot något och är faktiskt nästan på topp.
Solen skiner, jag har satt igång en bra playlist och planerar för fullt. Jag gillar att planera tror jag, ha något att se fram emot och bygga upp lite förväntan, det är nog min grej, må bra vill väl alla och det här är tydligen ett av mina sätt att göra det.

Snart ska jag iväg och köpa en gigantisk "burk" som jag har hittat på en affär här i Älvsbyn, den kommer att bli riktigt sweet som godisburk tror jag, dessutom var den snygg så den ska få en plats bredvid tvn som just nu behöver något bredvid sig. Imorgon ska vi väl sticka på emmas godisbutik och shoppa loss så vi kan fylla den. Alltid roligt att bränna pengar av någon skum anledning, eller rättare sagt. roligt att ha pengar som man faktiskt kan bränna på sådant "onödigt" är härligt att ha en slant över till att vara impuls eller vad tusan som helst. och inte räkna varenda krona så man ska ha råd att festa eller dylikt. Numera undrar jag hur jag kunde överleva på mat och toapapper för 300-400 kr i månaden. helt galet.

jag vet inte varför, men idag känns bara som en grymt bra dag.

Syrran var här igår  och hjälpte mig sortera alla barnkläder som jag ska slänga upp på tradera, och fråga inte varför jag har 10 kartonger med barnkläder. jag skyller på syrran. hon fick ont om plats och lurade på mig skiten i tron om att jag skulle kunna tjäna grymt mkt pengar på dom, vilket jag iofs säkert kommer att göra om jag har tur men det är inte grejen. var iaf roligt att umgås och skratta lite, Jag var även till läkaren igår för femtielfte gången men nu vet jag vad som är fel mig. Har tydligen IBS så då slipper jag oroa mig . är inte cancer åtminstone! ;D

Kollade upp socker och grejer också, och i morse fick jag sticka dit med ett urinprov, vet dock inte varför. han skulle göra något test.

Aja, nog snackat om sjukdomar, Är dock skönt att veta vad som är fel, låter så krasst när man försöker förklara för någon varför man inte kan komma när man har bokat eller liknande och man "bara" skyller på magen. nu kan jag faktiskt sätta ett namn på det.

"ont i magen". måste nog tolkas som den kassaste ursäkten till att missa allt.

men men, är fortfarande nikotinfri och även fri från allt annat, förutom min choklad-mani då, men av någon anledning så fortsätter jag gå ner i vikt fast jag äter choklad varje dag. rekommenderar starkt mörk choklad med havssalt, grymt gott! :D

vad mer? tror det här räcker för idag, man blir lite kassare nu på uppdateringar men allt har sin tid och ordning i vilket det ska göras, ikväll blir det iaf middag och chokladdessert och sen massor med mys och omtanke.

förresten, har jag sagt att jag verkligen älskar jens? han är nog det närmaste man kan komma att vara perfekt.

För övrigt så lägger jag till en låttext här, hittade åt låten nu i min playlist och den är så klockren.

Lars Winnerbäck- jag får liksom ingen ordning
Jag kan ha räknat sekunderna som gick
Mellan ljuset, och åskans dån
Jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick
Om du var på väg hit, eller härifrån
Det tysta ekot är av ett slag för sig
Det kommer ensamt, om det är nåt att ha
Vad du än gör ta inga råd från mig
Jag vet, de fungerar inge bra


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Jag hörde din röst på en ödslig kyrkogård
Jag måste ha träffat, din frekvens
Diskanten var svagare, diktionen mindre hård
Det var som att tonen, var en väns
Det är lätt att se hur sjuk man en gång var
När såren läker, och regnet känns
Gör din tolkning, häll mig full med svar
Rita figurer, och dra en gräns

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Jag kan ha glömt din vaksamhet, jag söker inte mer än sympati
[Eller jo det gör jag visst]
Inga kan ta fel på varann som vi

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela