Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

nummer 28 – Det här saknar jag : Inget men ändå allt.

Publicerad 2011-02-03 08:42:17 i Allmänt,

Egentligen saknar jag inget, eller ingen. men ändå allt och alla. vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Saknad är väl något som är en del av livet.

Jag har ett bra liv, jag bor inte på gatan, är utan mat eller kläder. Så jag ska inte klaga. Mitt liv är relativt fullvärdigt. Men på något sätt blir det så att ju mer jag fixar och ordnar mitt liv, mig själv så kommer det automatiskt högre krav. mer begär och suktande efter allt, eller kanske inte allt utan ökad mental stimulans.

Det kanske blir så när man inte behöver slåss för sin överlevnad. då måste man ha något annat att kämpa för, eller sikta på.

På ett sätt hade det varit skönt att ha något att engagera sig i, tex som upproret i Egypten. Känna att jag gör något som har en mening. Som betyder något. Är kanske det jag saknar, Meningen med livet, mänsklighetens ständiga fråga.

saknad måste jag nog alltid ha ändå för utan saknad så finns det juh ingen orsak att fortsätta eller existera. Om jag inte saknade något i mitt liv utan tyckte det var fullvärdigt redan så hade jag väl inte haft någon anledning att gå utanför dörren.

Eller jag vet inte riktigt,  kanske borde jag vara nöjd med allt som det är nu? som jag är. Fast då blir det juh att jag slutas utvecklas. Om jag skulle sakna något så är det väl utvecklingen. Att jag ständigt utvecklas. att se folk runtom mig göra det. Det är spännande och lärorikt. att folk faktiskt kan förändras det är upplyftande och riktigt härligt att se. Att man kan gottgöra och "botgöra", att det aldrig är för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela