Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

jag skulle bara få ur mig en känsla..

Publicerad 2015-08-03 23:52:49 i Allmänt,

Jag låg i soffan med ångest, blängde på datorn med skräck-rädsla-oro och viljestyrka, försökte frammana lite jävlar anamma för att komma förbi allt det negativa och ta tu med det hela, det jag vet att jag behöver-måste-står och faller på, ventilera-den där ventilationen som efter några dagar från händelsen till fnöske skedde är livsviktig för mig att få ur. Jag tänkte jag sätter ord på rädslan som förlamar mina händer och fingrar, som ser till att jag fastnar framför skärmen tvekandes.

Jag tänkte en bild, och ett peptalk till mig själv, få ut draken ur grottan och tvinga den stå i ljuset,- tvinga den dit för att göra den mindre, mindre skrämmande, mindre förlamande.

Det visade sig att jag hade så mkt mer att skriva om just det, en mindre novell-jag och mina noveller, min icket existerande förmåga till att hålla saker kortfattade, inte ens nu..Det jag bävade för, det jag måste ta itu med, väldigt väldigt snart, det hamnade i skymundan för min beskrivning och ventilation om den övermäktiga processen det är för mig att ta mig dit, den beskrivningen tog totalt över allt. så jag printar den även här i min blogg, så jag alltid har den kvar- instagram är inte trygghet, det känns som att jag lätt kan förlora en del av min historia, mitt liv om jag inte flyttar det till säkerheten i min blogg, jag riskerar att för alltid glömma en del som senare kan visa sig behövas i min framtid, som kanske kommer att vara en viktig påminnelse men som jag riskerar att glömma alldeles för lätt tillslut,och kanske för evigt-om jag inte aktivt försöker säkra den.

Så jag kopierar in den här, den få bli farstun, ridån som glider åt sidan,förberedelsen inför det jag sen måste hålla fokus på och ta itu med, men inte ikväll- jag orkar inte mer-varför ska allt ta så mkt energi?minsta lilla grej suger musten ur mig, varje ord och tanke som snuddar vid ämnet som gör mig ledsen, okontrollerbart ledsen, och sårad,och rädd - men inte längre hatisk, -om jag nu någonsin verkligen var det.Hat är ett alldeles för starkt ord, och medlidande är ett alldeles för svagt-som tyvärr verkar vara det jag heller väljer att känna...

men nog om det, här är det...

 
Jag ligger i tystnaden med tända ljus och datorn framför mig,den trogna temuggen inom räckhåll och försöker försiktigt känna efter om jag är redo,om jag klarar av att blotta mitt inre igen,väger för och nackdelar och känner hur rädslan kryper sig på,den där jäkla rädslan som kanske egentligen är den som skevt nog alltid har hållit mig kvar på banan.tankarna maler,känslorna försöker bryta sig ut,är jag redo att känna smärtan igen? Är jag redo att släppa kontrollen och låta murarna rasa igen,ännu en gång-försöker mota bort tanken om att det säkert kommer att komma så många mer.men jag tror att jag måste,att om inte så kommer det som hårdnar allt mer,för varje dag att tillslut bli oförstörtbart,kapsla in mig i ett fängelse utan dörr eller fönster,och det mjuka däri blir dömt till att härskna,förmultna för att sedan bli till stoft,diffusa rester av något som en gång var solitt men sakta tilläts självdö,av rädsla, av minnen från hur nära gränsen det sist balanserade- på tåspetsarna som hotade att vika- undvika total kollaps ,total uppgivenhet-och i syvende sist,total hopplöshet- inför den förlamande insikten att allting bara upprepar sig,med den enda skillnaden att det gör så sönderslitande och förkrossande mkt ondare för varje gång-och det är så jäkla ologiskt-och orättvist-eller så är det så att karma existerar- att det är en lott som jag själv har dragit-men det får jag se.tiden får utvisa,för jag kan inte annat än släppa taget om kontrollen,testa det enda som jag ännu inte har vågat- och hoppas på att det är där lösningen ligger,till att kunna börja leva igen på riktigt-och inte längre bara existera,andas-utan att leva..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela