Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

seriösare uppdatering

Publicerad 2018-08-19 14:16:00 i Allmänt,

Nu har jag äntligen lyckats komma ihåg att sätta mig ner och göra ett försök till en mer seriös uppdatering! :-)
 
vet inte riktigt vad jag ska skriva dock förutom att jag trivs som fisken i vattnet här i stan, älskar verkligen min nya lägenhet och närheten till vännerna, och på tal om vänner så bev det ju bara en extra bonus då jag flyttade att även en kompis frå älvsbyn gjorde detsamma (jenny lotus) så helt plötsligt så har jag hamnat i en näst intill daglig rutin av kaffedrickande,veapande och häng :-) <3
 
hon är verkligen en av dom mest underbara människorna som finns och helt klart en av dom bästa människorna från älvsbyn :-)
 
jag trodde ju liksom jag hade kapat med allt gammalt men har insett att det inte riktigt har stämt då tex jenny fortfarande känns ok att ha kvar i livet, men då är hon ju också en männniska av rätt kaliber och med rätt sorts levnadssätt :-)
 
sen så har även jag och jens umgåtts en del vilket har varit roligt! så han är också fortfarande kvar därifrån, men resten har det varit noll kontakt med i princip, vilket förutom en massa småsaker som tex mormors gamla lampa och sånt inte är något som stör . önskar bara jag hade haft möjlighet att ta tillbaka alla saker som blev kvarglömda där. men det är ju ändå bara saker egentligen så inte världens undergång. kan inte precis påstå att jag saknar så mkt därifrån.
 
Däremot så kan jag säga att den mest konstiga vänskap har uppstått sen jag flyttade! eller ja, konstig låter så allvarligt men för att vara två människor som för typ 3 år sen avskydde varandra så måste det väl rent utav kallas lite udda. menn roligt! vi råkade stöta på varandra då jag låg inlagd på sjukan och vi båda hade väl förändrats en hel del och insåg även det i varandra så det var en intressant början på en potentiellt bra vänskap :-)så efter det har det blivit en del häng och en massa messande vilket har varit intressant och roligt!
 
jag klagar då inte iaf.
 
utöver vänrelationer så är det dock lugnt på andra fronter, verkar som att jag har blivit lite rädd för allt vad relationer eller dejtande heter och tackar hellre nej och helgarderar mig än vågar mig ut på marknaden och riskerar att eventuellt bli bränd .Tror också det här med högerfoten ställer till det rätt mkt med min självkänsla, men även det blir väl bättre nån gång. annars får jag helt enkelt leva som nunna resten av livet, vilket har gått bra dom senaste två åren so why not?! haha.
 
men nog skrivet om detta, nu veckan som var så var jag på en teamutvärdering på öppenvårdsrehab för att se om jag eventuelt ska få börja träna där två gånger i veckan * ca 5 timmar vilket jag får! så det känns ruskigt bra! då kanske jag lyckas träna upp mina förmågor ännu mer så imorgon går taxin klockan 8.45 mot sjukan! sen så var jag i kontakt med smärtläkaren i torsdags, jag pratade med han om att jag vill sluta äta metadon och istället sätta igång och trappa ur den vilket han faktiskt gick med på! så numera äter jag endast 10 mg per dag och det har gått hur bra som helst. har ändå inte känts som att metadonet har funkat senaste året eller så och då har det inte känts som någon ide att äta det då den gör mig så jäkla trött. sen så ska jag även få göra en ny tiamin-infusion period och se om något mer händer med mina nerver i väntan på operationen som han har satt igång processen för nu. 
 
steg ett är tydligen att man måste träffa en kurator eller psykolog som ska godkänna en för den, sen om hen gör det så är steget efter det att se till så att jag inte har några pågående infektioner i något av såren som jag har kvar och sen är det fritt fram att operera in tens-apparaten längs ryggraden och sen hålla tummarna för att den botar mina nervsmärtor!
 
jag känner mig dock en hel del nervös. har för många skräck-minnen från då jag var sjuk och operationerna dom gjorde på mig då. med tanke på att jag bara får en epidural bedövning och ska vara vid medvetande då operationen görs så känns det mer än obehagligt. Har allt för många minnen av vad som försiggått då jag rullats in i operationssalar innan narkosen har skett för att det ska kännas tryggt. men men, jag överlever väl det också.
 
har jag sagt att jag älskar min låägenhet?? haha! den räknas som en 1½ men känns mer som en tvåa då den har separat sovrum och allt, och balkongen är enorm! och inglasad så i vinter kommer det nog att vara jäkligt nice! har redan kommit fram till allt julpyntande som ska ske där ute :-)
 
tror inte jag har så mkt mer att skriva just nu förutom att jag mår bra och känner mig mer positiv till livet än på många,många år så jag kan inte klaga på något atm!
 
hoppas att alla andra har lika tur och att ni njuter av det sista av sommaren <3
 
massor med kramar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela