Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

dum kommentar.

Publicerad 2007-10-30 18:32:30 i Allmänt,

image30

Jag måste helt enkelt berätta om en riktigt mysko mening som en mkt trevlig [förvånansvärt nog] polis kläckte ur sig till mig. Men först bör jag nog berätta lite bakgrundshistoria om denna jättekonstiga händelse som fortfarande gör mig lite kallsvettig och nervös.

Jag satt en dag helt lugnt hemma vid datorn när jag plötsligt fick påhälsning av 4[!?] poliser som artigt plingade på och berättade att jag skulle förhöras och att vissa diverse andra grejer skulle utföras. En lite smått chockad och överraskad Kaffo sa helt enkelt "öhh,okej" och bjöd in dom i lägenheten. Jag blev upplyst om att dom behövde se mitt leg och att dom senare skulle förklara vad allt handlade om. Polisen stod ett tag i hallen och dividerade om hurvida jag skulle med till polisstationen eller inte men efter en blick på mig så beslutade dom sig för att det inte behövdes[ säkert pga att jag såg ut som en skrämd hare som tröstade sig hos sin mkt trogna hund]. Tillslut så hamnade jag självklart i köket med den av poliserna som såg minst sagt extremt biffig och skrämmande ut. Efter lite småfrågor så började jag sakta förstå vad allt handlade om och visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Biffen sa iaf lite smått fundersamt åt mig att när dom slog på mig så hittade dom ingenting, jag har inte ens ett pass! [ vilket på han lät som om det var världens konstigaste grej] Efter mkt om och men så började allt iaf falla på plats och när poliserna hade letat klart i lägenheten och verkade nöjda så kom vi mot slutet av förhöret. Då säger den här jätteskräckinjagande polisen att han tror på mig! Då sken jag upp som en sol och tittade tacksamt på han[måste faktiskt erkänna att det tidigare snacket om fängelse inte tilltalade mig så mkt] och tänkte att nu måste juh allt lösa sig, tyvärr var det inte riktigt så enkelt men det behöver jag inte berätta något vidare utförligt om just nu.

Polisen som förhörde mig behövde iaf gå ut och ringa till chefen sin och medans han gjorde det så sattes en annan polis på att "vakta" mig. Som tur var så verkade den här polisen mkt snällare och berättade att han jobbade speciellt med ungdomar och droger osv, vi pratade ett tag och han tröstade mig och sa att det säkert skulle ordna sig.tillslut kom biffen tillbaka och pratde med dom andra och underättade mig om att dom kunde fara nu och skulle höra av sig till mig inom kort. Men, nu till saken, innan dom for så stod jag i närheten av den snälla polisen och han klappade mig förtröstansfullt på axeln och sa " du vet, du behöver inte vara rädd för polisen" [wtf !?]Jag stirrade lite smått på han log men tänkte bara "vad fan var det där för nån kommentar?" självklart behöver jag väl vara rädd för polisen om dom kommer och gör husrannsakan och diverse andra grejer, sen är det väl så att varje vettig människa har en inneboende skräck för polisen[med betoning på vettig] Slutade iaf med att Polisen for och helt av automatik så sa jag " ha det så bra" innan dom stängde dörren[?!] stod ett tag lite smått chockad i hallen och skällde ut mig själv för vad jag hade sagt. "ha det så bra", vad är det för nån kommentar egentligen att säga till folk som har rotat igenom lägenheten min, skrämt skiten ur mig och fått mig att tro att jag ska hamna i fängelse?. Men jag skyller på att jag har fått en alldeles för bra uppfostran av mina kära föräldrar för att bete mig otrevligt bara på grund av en sån liten sak [inse ironin]

Så den dagen blev mkt intressant och adrenalinkicken jag fick räckte långt in på natten, jag kan juh också underrätta alla om att jag har varit förbi på polisstationen och är inte misstänkt för något längre, så hetsa inte upp er.

Sen måste jag även tillägga att jag efter den här händelsen inte tycker annorlunda om poliser, förstår varför dom var tvugna att göra som dom gjorde, vem vet, jag hade juh kunnat vara en härdad kriminell människa som bara har lyckats undgå upptäckt hittills ;)
Kan dock känna mig rätt nöjd över att dom inte tyckte att min lägenhet såg ut som en knarkarkvart iaf.

Det här bevisar bara att mitt motto alltid stämmer " det löser sig tillslut", men jag måste erkänna att det har varit några nervösa dagar.

                                                          image29

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela