Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

Nr 16 : nutid istället för framtid.

Publicerad 2011-01-03 11:00:14 i Allmänt,

Just idag är jag glad, lever i nuet och känner att året har börjat riktigt bra. Börjar även om med dieten nu efter juluppehållet så det känns bra med nya tag och motivationen på topp. Allt verkar lite ljusare och gladare idag, snart är sommaren här!

Har dock en text hela tiden i huvudet som hjälper lite, är dock inte hela :

Bara för idag ska jag tänka på mitt tillfrisknande, leva och glädjas åt livet utan att använda droger.
Bara för idag ska jag vara orädd. Mina tankar ska vara hos mina nya vänner, människor som inte använder och har funnit ett nytt sätt att leva. Så länge jag följer den vägen har jag inget att vara rädd för.

Att försöka leva i nuet, dag för dag utan att hela tiden oroa sig för framtiden,det förflutna osv är riktigt svårt och ovanligt men definitivt värt ansträgningen, dock faller tankar lätt tillbaka i gamla spår.

"Drogen är min trygghet,min medicin,min flykt."

Tänker ofta på texten jag skrev för ca ett år sedan och funderar, ibland är det alldeles för lätt att fastna i ett spår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela