Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

nummer 21 – Ett annat ögonblick - karate

Publicerad 2011-01-14 09:51:14 i Allmänt,

med mitt minne så är juh det här alltid lika intressant, jag tex VET att jag har varit i umeå på karateläger när jag var 12 men jag MINNS nästan inget av det.

Är så med det mesta skumt nog.

Har dock en svag minnesbild av en snubbe som försökte lära mig äta med pinnar [vilket jag sedan blev manisk gällande] Att jag var yngst där och lyckades sabba handleden under en övning och att jag försökte köpa en tändare till mina smällare men inte fick för att jag var för ung.

egentligen så var karate perioden riktigt sweet, hade kul som fan på varje träning och tävlingen i boden var riktigt nice.

Sen var alla graderingar roliga också, och att man lärde sig att räkna till tio på japanska kanske man har användning för någon gång i framtiden.

Tror det är fast-etsat i mitt minne . Dock minns jag bara en kata. Gillade det man fick lära sig också gällande hyfs, respekt och allmänt vettigt beteende, Dock inget jag alltid har praktiserat men vet.

Aja, kul att jag minns lite av det där åtminstone, fick som en mysig känsla nu såhär på morgonkvisten.

Just nu har jag iaf nedräkning till klockan elva, då ska jag till vårdcentralen så dom får byta mitt omslag i pannan, se om det har blivit bättre, dom tror att jag kanske har en vätskesamling under huden.

jag kan dessutom informera att jag mår bra idag också, alltid lika trevligt att vakna med ett leende så jag ska enbart ta hand om mig idag och fara på praktiken lite senare, sen är det helg och då är det mys för hela slanten som gäller!

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-01-20 15:36:44

Jag kommer ihåg när du höll på med karate. Jag tyckte att det var jättecoolt! Du berättade för mig när du hade fått ett nytt bälte osv. Finns det inget liknande som man kan träna i Älvsbyn? Om du nu tyckte att det var så roligt kanske det vore en idé att ta upp det intresset igen? :)

Postat av: karro

Publicerad 2011-02-02 13:42:23

haha fan minns du det matilda? där ser man:D ja shit alltså på ett sätt hade det varit grymt roligt att börja om men jag tror inte jag är riktigt redo för det än:D finns iaf så att man kan gå karate här i Älvsbyn, grymt bra det!:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela