Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

nummer 22 – Det här upprör mig: diskriminering

Publicerad 2011-01-19 18:47:45 i Allmänt,

Är det något som verkligen kan driva mig till kanten av vansinne så är det faktiskt diskriminering, fördomar och allmänna orättvisor, avskyr när folk blir särbehandlade, mobbade, eller utstötta och kan verkligen inte hantera sådant.

Samma sak gäller med alla former av övergrepp, våld, och mental/fysisk misshandel.

Tidigare var jag inte helt av samma inställning, jag har gjort vissa av dom där sakerna och det får jag stå för nu men jag är inte stolt över det, dock måste jag ta mitt ansvar i det hela.

Sen så är det några av dom där sakerna som jag själv har råkat ut för som har präglat mig till det jag nu är och står för.

Alla kan förändras och det är en jäkla tur det.


Annars så är jag iaf glad idag också, himla skönt att ha några sådana dagar efter varandra! igår var jag och Jens och shoppade loss i luleå, handlade verkligen massor av saker till lägenheten, mest tyger osv av alla dess slag också köpte vi nytt till hela badrummet. blev mkt ljusare och trevligare nu. ska bara få upp speglarna sen så är det perfekt. Jag har verkligen insett hur mkt lite färg i omgivningen gör för mitt mående. Nu har vi massor av färg i gästrummet, sovrummet och toan och bara det lyfter mig högt upp över bergen så mer färg kommer det att bli allt eftersom ekonomin tillåter det :D

Sen så verkligen älskar jag våran vaktmästare KG, igår så verkligen förgyllde han min dag när han var här. Han är så öppen, rolig och framförallt trevlig! sen så är han sjukt hjälpsam. Han är en riktigt varm människa så han gillar jag starkt. en människa som får mig att skratta är värd sin vikt i guld!

Idag håller jag för övrigt på med att göra en massa olika sorters köttbullar och biffar (nyttiga sådana dock) Har kommit på att det är perfekt att ta en dag och bara laga biffar och köttbullar i stora lass sen portionera upp i påsar och frysa in, då slipper jag dra fram en massa disk till varje måltid utan man kan bara värma upp dom och koka potatis till, dessutom är det perfekt dom dagar jag inte hinner komma hem och börja med middagen innan jens kommer så det är nog största genidraget hittills det här året :D















Kommentarer

Postat av: edXge

Publicerad 2011-01-31 18:49:16

Tjo! Ang mina icehotel glas så har ja heller inte vart där! hahaha..det är morsan glas så! : ) det är fint med mig och hoppas allt är bra med dig med! : )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela