Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

matilda och diverse

Publicerad 2011-03-21 13:07:20 i Allmänt,

häromdan fick jag en påminnelse av min kära kusin att jag inte har uppdaterat bloggen på ett tag, liksom här tar jag och är ovanligt duktig och grattar henne på födelsedagen också får man bara en massa skäll... nej men hon påminde mig lite snällt om det så nu tänkte jag ta tag i det.

Ibland grubblar jag mkt, ibland över onödiga saker, ibland över lite mer viktiga men på något sätt har jag alltid bottnat mina funderationer i samma sak; har allt en mening, finns det en orsak till allt? Jag lever lite med tanken av att allt måste ske av en anledning, att det finns en plan, annars skulle jag nog inte orka med tillvaron ibland, jag måste veta att det finns en mening, varför ska jag annars stiga upp ur sängen?

har grubblat mkt över varför jag är som jag är, vilket egentligen är rätt meningslöst, när man hela tiden försöker komma fram till vem jag är, varför jag inte kan vara som JAG vill. Har stört mig så otroligt mkt på min rastlöshet, att jag inte kan fokusera på saker som är lite mer "långsamma", det måste hela tiden ändras, ske saker, nya intryck,snabbt, snabbt, snabbt ska allt vara och jag fattar inte varför, blir galen på mig själv, irriterad och rådvill, vet inte vars jag ska ta vägen, jag önskar bara att jag hade kunnat bara vara på riktigt, utan en massa syn och hörselintryck.

Att jag kunde ha varit stadig, äkta och närvarande.

men nu är det inte så och jag håller hela tiden på att testa nya saker för att komma till bukt med problemet, senaste experimentet är att jag har handlat tuschpennor och målarmästarens ritblock för att se om det gör så att jag kan sitta i soffan mer än 15 minuter.

testade lite igår kväll medans Jens såg en film och det gick ganska bra,det är så pillrigt motiv, massor med små fält att hålla på med  och det var faktiskt riktigt roligt! när jag bara behöver färglägga och inte hitta på hela motivet så upptäckte jag att jag kan hänga med i filmen samtidigt som jag gör det där som får mig att kunna sitta still. Kändes riktigt skönt! Jag ska experimentera lite mer med det och se om det verkligen kan vara lösningen för mig, jag hoppas det.

Sen så har helgerna varit värst för mig tidigare men nu är jag glad över dom, har juh kommit till den här delen av året då man kan fara ut och hitta på saker, grilla, sola,titta på folk och helt enkelt vara  ute i naturen, bara det ger mig lite frid och skänker mig ett rätt bra lugn efteråt.

I helgen hade vi en helg som jag alltid kommer att minnas, helt underbar på så många sätt och jag känner mig extremt tacksam över att jag ibland är kapabel till att njuta av tillfällena när dom ges.

Jag vet inte varför jag alltid har gillat naturen, kanske tack vare min uppväxt, men jag verkligen älskar att vara ute i det fria. Det är nog det bästa som finns.

Är helt sjukt att jag, under tiden jag bodde i Piteå lyckades glömma bort hur mkt jag älskar skogen.

Förresten! Palt, är riktigt gott numera, jag och Jens kom på i helgen att vårat teamwork är oslagbart, och knåda paltdeg är bra terapi.

Håller även på med lite pyssel av alla dess slag, ett projekt är snart klart, men det kan jag inte berätta något om än.

Vet inte om jag har så mkt kvar att skriva om nu, jag tror det räcker, ska gå och ta tag i omplantering av alla våra krukväxter.

Ha det bra alla.

kram













Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-03-21 13:50:51

Ni verkar ha haft en fin dag ute på sjön. Kul med uppdatering :)

Postat av: kaffo

Publicerad 2011-03-21 18:41:02

haha jo den var helt fantastisk :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela