Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

dop och vuxenliv.

Publicerad 2007-12-30 17:36:33 i Allmänt,

I onsdags så var jag på dop, började med att Sanna och hennes mamma kom och hämtade upp mig här och sen drog vi vidare till Lotta. Väl där så gick vi in och föräldrarna snackade ihop sig om nedfraktandet av Sanna och Lottas grejer till Stockholm. Tillslut så drog vi dock till dopet och installerade oss på en stolsrad i kyrkan. Dock fick vi inte sitta där länge föränn prästen instruerade alla som satt på den sidan om gången att flytta över till den andra eftersom dopet tydligen skulle genomföras framför den sidan. så efter det hade ordnats och alla hade lugnat ner sig så började en klockringning som efterföljdes av att mange och marie kom intågandes med jeremias. Själva dopet var mkt annorlunda mot för dom få jag har varit på,men dom har juh varit i Ammarnäs så det kanske beror på det.blev iaf många böner,sång och berättelser[prästen berättade om lärjungarna] sen fick vi även veta att jeremias tydligen har en egen del i bibeln eller något sånt, jag hade faktiskt för mig att jeremias iaf var ett rätt populärt bibliskt namn.men där ser man.en egen del i bibeln är väl inte fy skam.eller ja.det beror väl på hur man ser på saken ;D var iaf en fin ceremoni och dom hade till och med en tjej som sjöng en jättefin låt, säger bara det. jäkla tur att jag höll munnen stängd hela ceremonin, annars skulle jag väl ha fått jeremias att gråta om jag hade försökt ta en ton till nån av låtarna .men jag sjöng med i tanken iaf.och det är väl tanken som räknas?;D Marie läste även upp en jättefin dikt, var nog enda gången under hela ceremonin som jag  nästan blev lite blödig faktiskt. Inse, dom har fått ett barn, en sån där liten sak, som är ömtålig och totalt beroende av andra. Och dom såg så vuxna ut när dom stod där framme med jeremias, jag började förstå att alla faktiskt börjar bli rätt gamla. eller ja.äldre åtminstonde. Dom flesta har startat med sina vuxenliv. Det är bröllop,dop,hus och diverse andra vuxengrejer som pågår i mina vänskapskretsar. Men så länge folk är nöjda så ska man inte klaga.nån gång måste vi juh bli vuxna iaf. Vilket fall som så blev det fika efter dopet, säger bara det.var en grymt god saft som serverades. först trodde jag den var hemmagjord men då upplyste marie mig om att det var blandsaft med jordgubb. antar att det menas att jordgubbssmak är den dominerande smaken i den.eller? jaja.jag får undersöka det där nån gång.Hur som haver så blev det lite surrande med diverse folk.sen öppnade marie paketen som dom fick från oss som fortfarande var kvar och sen bar det av hemåt. Måste säga att jag var ruskigt trött när jag kom hem.kan ha berott på att jag inte hade sovit nånting men även på att det var mkt att ta in. det var som så..vuxet alltihopa. Men det var riktigt fint.och jag är jätteglad för mange och maries skull, jeremias verkar vara en fin bäbis som inte lever om så mkt och det kan juh vara en stor fördel.tycker jag iaf ;D Så det var dopet iaf. imorgon så ska jag på knytkalas hemma hos Mange och Marie, jag ska fixa en grekisk sallad. Skitkul att dom har lyckats få barnvakt så dom får koppla av lite ett tag.så jag får väl uppdatera er sen i veckan om hur nyår gick och om hur min flytt blev [flyttar juh på onsdag] men nu ska jag sätta igång och vara lite ambitiös och packa. kan vara dags att fixa det sista nu.

image40

Bilden är juh såklart på mange,marie och jeremias :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela