Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

tredje advent..

Publicerad 2007-12-17 08:16:10 i Allmänt,

Så nu har jag varit hem och hälsat på föräldrarna i skogen utanför Arvidsjaur, syrran kom i torsdags och tvingade med mig på stan, hon handlade inget vettigt och inte jag heller, förutom en massa julklappar som jag inte fattade varför jag köpte[?!] Alla blir äldre, och juh äldre folk blir desto svårare är det att handla något vettigt åt dom. Så det slutade iaf med att jag handlade alla julklappar på dollarstore, kändes riktigt smart och blev faktiskt relativt billigt, dom har faktiskt rätt snygga saker på dollarstore...typ.. hur som helst så sov syrran över till fredagen sen packade vi in oss på bussen och åkte till Arvidsjaur. När vi kom dit så gick vi till konsum för att handla sockerärtor som tydligen bara finns där, sen bar det av till ICA. Jag och syrran stod på gatuhörnet som några riktigt skabbiga glädejekvinnor och väntade på morsan, efter en viss väntan så kom hon och vi gick in för att handla all mat inför helgen[måste bara säga att matshopping med syrran och morsan är bland det mest hysteriska som finns] Väl inne på ICA så gick allt relativt smidigt, vi fick enbart spana lite efter äggnudlarna, men sen när jag går riktigt målmedvetet i riktning mot en köttbit som såg intressant ut, vem dyker inte då upp? jo Åsa, mitt ex Nils morsa. Hon var glad och frågade vad jag sysslade med och hur allt hade gått dom senaste åren. Jag babblade på och kände att det faktiskt var riktigt trevligt att träffa hon igen, efter mkt pratande så sa vi hejdå och jag rusade mot kassan där morsan och syrran stod,

Efter att packning och betalning var avklarat så stuvade vi in oss i bilen och for för att hämta brorsan som hade skottat snö från ett tak hela dagen[?!] han skulle iaf övningsköra på vägen hem, det blev en mkt intressant åktur,morsan[åkrädd som hon är] satt och kramphöll fast sig och skrek åt brorsan att sakta ner, vilket resulterade i att brorsan bara skrattade, tillslut kom vi iaf hem och jag satte igång med middagen, blev en sorts kycklingwok. sen gjorde jag en tidig kväll, var trött som en gnu. Som tur var hade farsan eldat i jag och syrrans stuga [klabbhögen] sen torsdagen så jag slapp frysa ihjäl när jag skulle gå och lägga mig,var faktiskt rätt mysigt och juligt att höra elden spraka medans jag låg och tittade upp i taket under två tjocka täcken, jag somnade iaf på stört men vaknade senare klockan 4 på morgonen av att telefonen pep! min älskade vän Sanna hade varit riktigt omtänksam och beslutat sig för att hon var förpliktigad att upplysa mig om att jultomten var full [egentligen tror jag nog att det bara var sanna som var full men..] efter lite smsande fram och tillbaka så beslutade sig Sanna för att det var sovadags, för hon iaf. Jag var klarvaken och kunde inte somna om så jag gick in i storhuset och gjorde upp eld och slog på tvn, Hundarna blev överlyckliga och passade på att ligga i soffan och kela med mig tills jag bestämde mig för att göra frukost, så jag kokade kaffe och tevatten och skivade grönsaker,tillslut behagade morsan,farsan och syrran stiga upp,brorsan var lite segare så syrran fick gå och hämta han. Sen käkade vi faktiskt en riktig familjefrukost med tända ljus och allt! det var lite sensation, måste vara minst 7 år sen vi sist gjorde det. Kan ärligt tala säga att det var rätt så mysigt.

Lördagen for morsan och jobbade och brorsan drog till Arvidsjaur för att fortsätta med takskottningen, pappa satte igång med sitt hårda träningspass vilket innebar att se skidskytte och diverse andra vintersporter på tv. Jag och syrran drog ut för att börja gå igenom lite kartonger från bodan, tonvis med papper och skolböcker från 6-års till 9:an. var rätt intressant att gå igenom det, efter några timmar så blev vi klara och då hade det hunnit bli mörkt så vi gick in och joinade pappa framför tvn, jag jobbade mig igenom en bok och tillslut så kom morsan och brorsan hem, Men brorsan ville inte vara så värst social med oss utan han packade skotern direkt och körde till Arvidsjaur för att hälsa på tjejen sin som var förkyld.

Jag och syrran lagade middag och det blev faktiskt en riktigt trevlig familjemiddag fast brorsan inte var hemma, för en gångs skull kom jag faktiskt i julstämmning[ =) ] sen skulle vi se en riktigt shrekig jul och shrek två men då la femman av på boxern så det slutade med att vi fick glo på pirates of the caribbean. klockan tio sa jag dock godnatt och gick till sängs.

Söndag sov vi nästan länge, tror klockan var kring åtta snåret när vi steg upp,käkade frukost och sen så började alla förberedelser inför avfärden, jag försökte packa ner alla julklappar jag skulle ha med mig tillbaka till Piteå i en väska, bara det var ett helt projekt. Tillslut  så hade jag iaf lyckats packa ner allt och julklapparna låg både och trängdes i min axelväska och bag. resten av dagen blev rätt händelselös, Syrran drog med bussen till älvsbyn kring ett och jag läste ut min andra bok och påbörjade en tredje.

Morsan satte igång med världens godaste middag kring fyra och vid fem åt vid, jag säger bara det: finns det någon godare mat än den ens föräldrar lagar?  blev iaf kotletter med svampsås,ungstekt potatis,brysselkål och världens godaste sallad.[jag åt aningen för mkt] sen var det dags för mig att fara med bussen, oftast brukar det nästan inte vara nån som åker med den bussen som jag skulle ta men just den här gången så var det en hel skolklass med pratglada 15-åringar som satt på bussen när jag klev på, jag stönade lite tyst för mig själv och började bana väg genom bussen,tillslut hittade jag en plats brevid en tjej som vid första anblick verkade normal. Men efter ca 3 minuter så upptäckte jag att det var något fel med hon, Hon glodde oavbrutet på mig! jag började känna mig lite nervös och flackade lite med blicken.tillslut hittade jag en bra punkt att fokusera på och satt envetet och stirrade på den. Efter ett tag gav tjejen upp och glodde ut genom fönstret,då passade jag på att slita upp mobilen och skriva ett sms, men det skulle jag inte ha gjort, direkt lutade sig bruden mot mig och försökte se vad jag skrev på mobilen så jag skyndade mig att skicka meddelandet och la sen ner den i väskan igen och tog en snus istället. Efter två timmar så var vi äntligen framme i Piteå, jag suckade lättat när jag klev av bussen och mötte Hjalmar och Stefan, jag berättade om mitt hemska sällskap i bussen och dom bara skrattade! Sen bar stegen hemåt och det blev en film innan jag tillslut blev tvungen att gå och lägga mig, filmen var en komedi som handlade om en snubbe som spelade pingis [?!] var iaf rätt bra faktiskt men jag hade svårt att fokusera. Somnade iaf så fort jag la huvudet på kudden och vaknade sen sex på morgonen. Så nu får jag se vad som händer idag.

Upptäckte nu att det här blev ett jäkligt långt  inlägg men va fan, Jag får passa på när jag äntligen har något vettigt att skriva ;D

image38

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela