Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

Ikea och alko.

Publicerad 2007-11-25 15:14:25 i Allmänt,

image33

Helgen har varit riktigt kul och intressant, började med att mange ringde kring elvasnåret och frågade om jag ville hänga med på en biltur, jag frågade vars men han sa bara att det inte skulle ta så länge. Påpekade att han inte hade körkort men då berättade han att Marie skulle köra så jag sa javisst. Då kläcker han ur sig att vi ska till Haparanda på Ikea och sen över till Finland en sväng och gå på alko! det kallar nu jag inte för en liten sväng, men jag hade ändå inget för mig så jag stressade i mig en macka och plockade med mig en paprika och rusade ut till bilen. När jag väl sätter mig i baksätet så säger Marie "visst är han söt?" först fattade jag ingenting men då såg jag att hon sträckte ut handen mot sin bäbis, jag hade inte lyckats märka att den satt i framsätet och sov.  För att vara en bäbis så var den faktiskt rätt söt måste jag säga.hur som haver så rattade så Marie bilen i riktning mot Haparanda. bilturen dit tog ungefär två timmar som fördrevs genom att snacka och försöka ta bilder på den fina naturen genom bilfönstrena. blev även en hel del studerande av ungen som mest sov men även ibland vaknade och plirade lite på oss innan han återgick till sitt sovande. [ måste bara säga att det var den lugnaste ungen jag någonsin har varit med om,skrek bara en gång på 8 timmar] men ja, tillslut kom vi iaf fall fram och det hela inleddes med diverse blöjbyten och ammning och även ett par 5 kronors korvar så vi inte skulle dö av hunger.Ikea var faktiskt riktigt,riktigt stort måste jag säga, kändes som vi gick i en evighet. Handlade dock ingenting förutom julgranskulor för 300 spänn [på order av morsan] hann för övrigt med att hålla i bäbisen i affären,var skitskraj i början och trodde jag skulle tappa den så fort den rörde på sig men efter ett tag så gick det mkt bättre.gav dock med glädje tillbaka den till Mange:)

Efter Ikea så bar det iväg på skopunkten och sedan på en maffig jäkla godisaffär där jag inhandlade så mkt som tre klubbor för sammanlagt 7 spänn.Vid det här laget så hade det hunnit gå några timmar sen vi kom till Haparanda och vi bestämde oss för att det var dags att dra till alko. Av någon anledning så hade jag alltid föreställt mig att när man kör över gränsen så ska man direkt se skillnad mellan länderna iom att det är en helt annan växtlighet eller liknande, men tyvärr var den enda saken som gjorde så jag kände att jag var i ett annat land det faktum att jag inte förstod vad som stod på alla skyltarna. Efter den besvikelsen så hamnade vi på alko och genast blev jag lite orolig, tänk om dom inte snackar svenska? som tur var så gjorde dom då det och jag gick ut därifrån med lite lakritssprit och nån flaska ren alkohol. Anton var den som blev storshopparen där, hans nota slutade på 1200 [?!]spänn vilket resulterade i två överfyllda påsar med alkohol av diverse slag.

Efter Alko så for vi tillbaka till Ikea så Marie fick amma och byta blöja och sen så satte sig Anton bakom ratten och styrde bilen hemåt.

Kom hem kring åttatiden och slängde i mig lite käk, hann tvärfixa lite nödvändiga grejer innan det blev dags att möta upp polarn min Anna som skulle komma med bussen från Boden, Var riktigt kul att träffa hon igen, var ett tag sen sist eftersom hon har insisterat på att spendera nästan all sin tid i Stockholm,uppsala och göteborg dom senaste åren.

Vi tog oss iaf några groggar här och snackade lite skit innan vi begav oss ut på stan, hamnade på Valdinos där det var toxic. Kände verkligen att jag saknade Kalles då [jäkla kommun som tog av dom serverinstillståndet :( ] men jag träffade iaf lite gamla vänner och hade i slutändan faktiskt riktigt kul, efter det blev det efterfest till 7-8 nån gång på morgonen och sen for jag och anna hem till mig och käkade lite frukost och snackade ännu mera skit innan vi slutligen somnade.

På det hela taget var fredagen faktiskt en mkt rolig och givande dag.Lördagen blev dock riktigt lugn, på kvällen började både jag och Anna känna oss lite bakis med en antydan till huvudvärk, tillslut så blev hon iaf tvungen att dra tillbaka till Boden och jag satte mig ner med en bok i soffan efter lite wowspelande och siktade in mig på en riktigt lugn kväll. Anna ringde efter nån timma och var helt förskräckt.hon hade råkat glömma sin mobilladdare,läppglans och halsband här. Efter mkt dividerande hit och dit om hurvida hon skulle ta buss hit och hämta det eller köpa nytt så bestämde hon sig iaf för att kolla vad en ny laddare kostade,så det ordnar sig tillslut iaf.

Så ja, det var min helg det,för en gångs skull så hände något som var värt att skriva om. har utelämnat en massa grejer och detaljer men jag kände att det var lite överambitiöst att skriva en hel bok om det :)

Tänker dock bara säga att det är kul att ha polare som är lite impulsiva när jag själv totalt suger på det :)

image34

Kommentarer

Postat av: Wiik

Publicerad 2007-11-30 08:04:03

Haha, härligt hur du hänvisar till lillknodden so "den" =) Bättre än "det" antar jag =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela