Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

helgen

Publicerad 2008-04-27 17:58:09 i Allmänt,

image45

Ja ni i helgen så blev det inte lugnt som det var planerat [blir det någonsin det? ;D] Fredagen började med att jag pallrade mig upp ur sängen och gjorde mig i ordning inför att fara och käka med Marie på furuborg. så kring tolv kom hon och hämtade mig och vi körde till hennes föräldrars hus där hon lämnade av Jeremias och sen styrde vi bilen mot Furuborg. väl där så kom vi in i en restaurang som verkligen var packad, men efter lite köande och betalande för buffén så gick vi till den andra delen där det var lite mindre folk. Maten där var grymt god.salladsbordet var groteskt stort med alla möjliga sallader/röror och frukter.Sen var varmrätterna potatisgratäng,fisk,skaldjurssås och kött med rödvinssås sen fanns det en form av risotto också. Och till efterrätt var det till Maries stora glädje morotskaka![som jag bara satt och hurvades åt :D] Efter vi hade ätit oss proppmätta så satt vi och filosoferade om allt mellan himmel och jord.var riktigt skönt att bara sitta och snacka. Då helt plötsligt så trillar Eva in [min farbror Eriks ex] så hon kom och pratade lite med oss innan hon var tvungen att gå tillbaka till sitt käk innan det kallnade. Lite otippat att man ska träffa på hon där. först träffar man inte hon på flera år.sen helt plötsligt så träffar man hon på bussen och bara två veckor senare även på Furuborg. Kul var det iaf. Efter jag och Marie hade suttit och snackat ett tag så kom Stefan ut från köket och snackade lite skit till hans chef kom. tillslut var dock jag och Marie tvugna att gå för dom skulle stänga. när vi stod utanför så filosoferade vi lite om hur det måste ha varit på Furuborg när det fortfarande var ett mentalsjukhus. Lite creeepy stämning blev det och fantasin satte igång. Men tillslut så drog vi till maries föräldrar så hon kunde pumpa ut mjölk och lämna där så Jeremias skulle ha nå mat medans hon var borta. Efter mkt om och men så hamnade vi hemma hos mig och Marie satte sig ner och betalade lite räkningar. sen snackade vi lite mer skit och jag fick världens största skrattanfall:D tillslut drog dock Marie och jag övergick till att laga middag.

image46

Det blev potatisgratäng med lövbiff, grönsallad och persiljesmör.definitivt värt mödan. Sen tänkte jag ta det lugnt och bara läsa eftersom Robban inte kunde komma.hans bil hade gått sönder :/ den gick att köra men lät förjävligt.minns inte vad som hade gått sönder men men. Iaf så var då det planen men efter nån timma så hörde Robban av sig och sa att han skulle komma ändå, så in kom Robban efter ett tag med en platta öl i högsta hugg. så vi satte igång och ölade och hade allmänt trevligt.tillslut så drog vi och festade hemma hos Hanna med en norrman och emma. var helt okej och när vi kom hem så blev det lite öl till.klockan sex på morgonen tyckte vi dock att det var dags att gå och lägga oss.kring halv elva på morgonen vaknade jag dock och skrattade som vanligt. donade på med lite grejer i väntan på att Robban skulle vakna och när han väl gjorde det så spenderade vi rätt mkt tid på balkongen i solen och kollade på några killar som grillade på gården och drack öl.Tillslut blev dock Robban tvungen att fara för att fixa bilen och hjälpa sin mamma med hennes.Så jag övergick till att läsa ännu mer och bara slappa.
Efter ett tag så hörde en polare av sig och frågade om jag ville komma och se film och dricka nån öl när han kom hem från jobbet vilket jag tyckte lät som en riktigt bra idé. så jag spenderade kvällen i hans soffa och hade det riktigt trevligt.kring två på natten gick jag dock hem trött som en gnu och somnade så fort jag la huvudet på kudden. Idag har det dock bara varit lugnt.har städat ytterst lite och boostat en polare i WoW [vilket tog x antal timmar] så ikväll ska jag över till grannen, se film och vara allmänt översocial. det blir säkert riktigt trevligt. Planerna för veckan är icket existerande än så länge men som vanligt blir det väl full rulle [jag kanske ska testa att vara vilse på Arlanda igen ;D]. Valborg är juh snart dessutom.också ska mamma och pappa komma förbi en sväng på fredag. Kanske ska laga veggryta då och tvinga i dom, fast det kanske är förenat med livsfara XD

aja.ha det så bra allihop och tänk på att det är fan vår nu:D så ut ur era iden;D

Det här är en riktigt bra låt som jag blir ruskigt glad av att höra. det är min älskade vän peter aka trollpoet som har gjort den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela