Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

valborg och cruising

Publicerad 2008-05-05 13:21:00 i Allmänt,

image59

I onsdags var det såklart valborg, dagen började med att jag satt på balkongen nån timma och lapade lite sol innan det blev dags att göra sig i ordning och dra till nettan och danne. Väl där så var det ännu mer solning och öl som gällde. En polare till Nettan och Danne [Marie] kom strax efter mig och det var riktigt trevligt att bara sitta i solen och snacka skit ett tag. Sen kom en annan polare till dom dit som heter Micke och en stund senare kom min älskade vän Marie också. efter ett tag så beslutade vi oss för att det kanske vore en bra idé att sätta igång grillen så vi skulle få äta nån gång.sagt och gjort, danne och marie satte igång med det och höll på att elda upp hela grillen nästan ;D tillslut fick vi iaf i oss maten och det var grymt gott, speciellt salladen som jag verkligen inte lyckas lista ut hur nettan gör.Efter detta satte det riktiga festandet igång. jag fick reda på att jag tydligen borde utbilda mig till socionom?! enligt Marie och Marie vilket lät fruktansvärt överambitiöst. Sen så kom johnny efter ett tag och vi beslutade oss för att dra på kalles. där var det skitkul tills jag träffade hårsniffaren. så då drog jag därifrån och hamnade tillslut hemma. Marie kom och joinade mig här efter nån timma och vi hann snacka lite på morgonkvisten innan vi beslutade oss för att sova. Det var faktiskt en riktigt nice valborg och jag har planerat att nästa år så ska det bli något liknande.förutom en hårsniffare mindre ;D

image58

Marie med ett alltid lika stilig ansiktsuttryck ;D

I fredags så kom brorsan,farsan,brorsans tjej linn och tobbe intrillandes genom dörren kring halv nio snåret. jag låg självklart och sov då eftersom mamma tydligen hade glömt säga åt dom att dom skulle ringa innan dom kom.
Men jag överlevde den chocken och tvingade mig själv att vakna till och göra frukost. Btw så måste jag bara säga att morsan inte kunde komma i fredags för hon hade varit klantig som vanligt och var tvungen att vara på röntgen klockan åtta på fredagmorgonen ;D på nåt sätt som innefattade blött gräs,hund och foppa skor så hade hon iaf trillat och slitit sönder ett ledband i foten så nu är hon totalt handikappad. hon kan inte ens bära en macka själv till vardagsrummet pga kryckorna! vilket för mamma är en total katastrof ;D

Vilket fall som så var pappa här i några timmar och efter han hade farit så filosoferade vi ett tag här.sen drog brorsan och dom på stan medans jag stannade hemma och fixade lite grejer. nån gång efter fem så kom robban hit och vi drog på systemet medans brorsan och linn handlade. egentligen skulle dom bara handla bröd och mjölk men dom kom ut med en hel kasse med diverse grejer.bla piggelin så brorsan var nöjd :D efter det drog vi hem och gjorde korvstroganoff och ris och sen var det öl som gällde. blev iaf en tidig kväll men den var riktigt trevlig.grannen under hade fest så ett tag roade vi oss med att prata med dom och filosofera allmänt om hurvida det är en bra idé att bjuda på öl genom att hälla ner det. vilket fall som så gick vi och la oss tidigt fast jag och robban somnade först kring fyra snåret på morgonen. Lördagen vaknade jag klockan åtta på morgonen av att det levde om som satan i köket och vardagsrummet. jag kan inte precis säga att min käre bror och hans vänner är tysta av sig. arg som ett åskmoln klev jag iaf upp då och kände mig ruskigt seg. blängde lite på dom men dom totalignorerade det och återgick till att leva om.jag fattar inte hur Robban lyckades sova sig igenom det. Sen närmare mitt på dan så vaknade iaf han och jag ahde lyckats övertala brorsan,linn och tobbe att det inte blir nån middag om inte dom diskar.så sagt och gjort.dom tre stod och trängdes vid min diskbänk och körde värsta lagarbetet. en diskade.en sköljde och en torkade.frågan är bara om det var speciellt mkt effektivare men det gav iaf resultat. Dom tre är verkligen som en minimaffia. tillslut drog dom på stan med all pant dom kunde hitta i min lägenhet.vilket innebar x antal påsar med burkar och vi fick en lugn stund här.Robban drog en sväng på bolaget och jag satte igång med middagen vilket blev en gryta och ris som vi käkade upp när brorsan och dom kom. sen så vilade vi maten ett tag och robban kom på att vi skulle ut och åka bil.kolla om det hade hunnit komma några snygga bilar inför kvällen.så vi var ute på stan nån timma och träffade lite arvidsjaurbor, tillslut drog vi förbi stefan en sväng och sen for vi hem så robban också fick ta sig nån öl.kvällen blev faktiskt riktigt nice.några polare från luleå kom förbi en sväng också var en av robbans bröder förbi med sin tjej.tillslut hamnade vi alla på stan.robban var och mötte upp några polare till han medans jag träffade anders från älvsbyn och åkte lite bil med han.brorsan.tobbe och linn drog hem tidigt och var riktigt skötsamma medans jag och robban fortsatte att åka bil,dricka öl och ha allsång. Kom hem nån gång sent på natten/tidig morgon och somnade på stört. sen söndagen så gick den åt till att nyktra till, slappa och allmänt vara seg. och idag så måste jag städa :( sen så har jag faktiskt bokat tvättid ikväll [stolt]

image61

Brorsan i egen hög person;D

image62

och Robban.tyvärr har jag ingen bild på linn eller tobbe men det får jag åtgärda så fort jag får möjlighet och slänga upp här:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela