Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

boden

Publicerad 2008-09-30 21:33:24 i Allmänt,

       

I fredags så åkte jag till luleå där jag mötte upp Hjalmar, efter ett tag så kom sune och vi drog till storheden för att hämta upp sunes matbord och stolar och även hjalmars madrass till hans nya säng. sen for vi mot  boden, gjorde en liten avstickare på vägen och hämtade upp skydd av märket sinisalo som hjalmar behöver för att köra sin cross. tillslut var vi i alla fall framme i boden. var grymt kul att träffa bodil och stig igen och även inga och kalle som hade kommit upp för att hälsa på i några veckor. lördagen drog vi till jocke och anna och hämtade upp crossen sen drog vi till  stugan,var kul att se allt som hade hunnit ske där. dom har gjort om mkt sen jag sist var där och det har faktiskt börjat bli riktigt bra. mkt kvar att göra fortfarande men det går juh framåt iaf. jag och hjalmar spenderade iaf natten där själv vilket var grymt mysigt, kändes verkligen att det var höst då. söndagen kom allihopa ut dit och jag,inga och bodil gick på promenad.när vi traskade efter vägen så såg vi en övervuxen liten infart och bortanför den en glänta så vi banade väg dit och undersökte det lite,petade runt i marken osv vilket slutade med att vi hittade en gammal jordkällare och en husgrund en bit längre bort och även en järnlucka. hann inte med så mkt mer utan vi vände om och gick tillbaka till stugan. Strax efter det så for vi allihopa in till stan igen för att äta middag.blev iaf att jag stannade där tills måndag morgon då jag åkte med hjalmar till luleå där jag mötte upp adam. vi spenderade hela dagen på stan, fikade,gick på kulturhuset,kollade in kyrkan, var vid hamnen osv. på kulturhuset fick jag testa att spela ett spel utan handkontroller. man fick använda fötterna istället och trampa på olika sensorer. det var gjort för att man skulle förstå hur fort man egentligen kan dö om det hade varit mer verkligt.grymt kul. När hjalmar väl slutade drog vi förbi lite affärer, jag fick mig en webcam överraskande nog så nu har jag iaf en sån.fast jag vet inte vad jag ska ha den till riktigt :D. efter det for vi hit till piteå och bara myste hela kvällen,sånt kan man nog aldrig få för mkt av. idag så vaknade jag relativt tidigt. har inte gjort då mkt förutom förberett lite inför middagen som jag ska bjuda adam och emma på imorgon. sen har jag juh såklart städat också i vanlig ordning.inte kul men det måste ju göras:D ska dra över till polarn min snart. men tänkte få det här bortgjort först. blir som vanligt lite bilder från helgen. har inte riktigt lessnat på det än ;D 

     


Det här är mitt fina försök att ta kort på en duva som landade bredvid jag och Adam. han hade inte tålamod att vänta medans jag fotade utan traskade iväg med näbben i vädret och struntade totalt i mig så tyvärr lyckades jag bara fota dess fina rumpa [eller stjärt kanske är det korrekta ordet]



 

Kommentarer

Postat av: IZZAH

Publicerad 2008-11-17 23:40:59

Hej snälla söta du klicka här http://dianasblogg.blogg.se/2008/november/de-15-finalisterna-ar-utsedda.html åh rösta på izzah.blogg.se jag uppskattar verkligen din röst ! ! !



åh du kan själv vinna nåt genom att rösta :D

Postat av: Malin

Publicerad 2008-12-19 17:58:07

Du har fått en utmärkelse av mig.. Kolla mer på min sida :D Kram Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela