Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

Surströmming

Publicerad 2008-09-19 15:04:41 i Allmänt,



Känner mig lite stressad nu när jag ska skriva det här inlägget eftersom jag egentligen borde packa klart allt inför det att jag ska fara men jag måste helt enkelt berätta att jag och Marie käkade min efterlängtade surströmming igår! Efter lite shopping på stan så kom vi hem till mig och satte igång med diverse hackande och kokande av potatis. Eftersom det var rätt kyligt så bestämde vi oss för att skippa att äta på balkongen och bänka oss i vardagsrummet istället. [närmare balkongsdörren än köket iaf] så inte hela lägenheten skulle lukta sen. Burköppningen skedde dock ute i skydd av en plastpåse och med Marie som påhejare. Tydligen hade Marie aldrig någonsin rensat och benat en surströmming så hon fick passa på och lära sig det och förvärvade sig iom det en massa vuxenpoäng. sedan efter nån timmas ätande och surrande om diverse grejer, bla barn och deras matvanor så blev hon tvungen att dra vidare och hämta upp Jeremias som hennes syster tog hand om medans hon var här. Jag är sjukt nöjd över att ha fått käka surströmming för första gången i år och det var riktigt trevligt, nu ser jag fram emot helgen och allt som ska göras när jag är och hälsar på familjen,inklusive göra mitt projekt som jag nu har inhandlat allt till. så jag får se hur det går. Men du/ni som läser det här får ha en trevlig helg iaf. det ska då jag ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela