Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

smält plast

Publicerad 2009-02-19 00:44:37 i Allmänt,

nu var det verkligen länge sen jag skrev något här. Har hänt väldigt mkt i mitt liv sen sist, både bra och dåliga saker. Jag kan iaf säga att jag ahr fått lite mer livserfarenhet och insikt.

Ibland måste man göra dåliga val för att inse dom bra helt enkelt.

Så vad har hänt då? Jag har hunnit vara tillsammans med och göra slut med en som heter Larry, är dock fortfarande vänner vilket är guld värt eftersom vi är fruktansvärt lika varandra i sättet. ett bra bollplank helt enkelt.



Har även hunnit vara mkt ute i svängarna och träffat både bra och dåliga människor, gjort lite val som nu i efterhand kan kännas ologiska men ingenting händer utan en orsak.

btw, älskar det citatet eller vad man nu ska kalla det  "orsak och verkan"

orkar inte gå in på detaljer gällande allt som har hänt, det ligger för långt bakom nu, dessutom skulle det nog bli en hel bok om jag skulle berätta allt.

summan av kardemumman är iaf att vintern har varit väldigt händelserik och omvälvande.

Just nu så är jag sjuk så jag genomgår en behandling som jag har 11 eller 23 veckor kvar av,beror lite på. den gör så att jag mår skit och inte har någon ork men det är det värt.
Spenderar all min tid till att antingen ligga i Munksund och må skit eller vara hemma och göra det. Böcker förbrukar jag på löpande band och tvn står på hela tiden känns det som. Resultatet av detta är att jag hänger med rätt bra i dom flesta serierna fast jag bara har glott på tv en så kort tid. till och med glamour !? har jag koll på.

La även av med WoW i vintras. kändes inte som något jag vill syssla med längre utan har valt att faktiskt ha ett lite mer socialt liv. Inget beslut jag ångrar men man saknar ibland att sitta uppe och spela på nätterna samtidigt som man snackar skit med vännerna i ventrilo. men men, man kan inte få allt.

För övrigt så gjorde jag ett mkt ambitiöst försök att laga mat idag, var grymt länge sen jag lagade något annat än kokt ris och resultatet blev att jag inte har någon plastknopp på mitt lock längre. Jag hade lagt locket upp och ner på en platta som inte användes längre och slog sen på den av misstag. vilket resulterad i en rökfylld lägenhet och smält plast över hela plattan. Jag tror min matlagningskarriär gick på grund just då så jag ska nog hålla mig till nudlar och ris framöver. Ibland tror jag knappt själv att jag har gått hotell och restaurang faktiskt.

Är för övrigt rätt glad över att jag har mått relativt bra idag. ont i kroppen som fan dock men inget illamående för en gångs skull, men det blir det juh iofs ändring på imorgon.

Jag och ann ska på furuborg och äta lunch sen så ska hon följa med mig när jag ska ta min spruta. Efter det kommer jag att hinna hem och sen börjar illamåendet och allt om igen. suck säger jag bara.

Min vikt har även förändrats rätt mkt, rasade några kilon i vintras vilket nu resulterar i att jag har en väldigt ledsen navel. får hoppas att huden lyckas dra ihop sig av sig själv annars får man kolla på vilka alternativ som finns.

Måste dock säga att jag överlag faktiskt mår riktigt bra, iaf psykiskt. Känner mig mer stabil och målmedveten nu än vad jag någonsin har gjort förut, eller ja iaf på några år.

Styrkan i mitt liv har blivit mig själv, inte någon annat eller något annat vilket jag är glad för.

Sen så har jag sorterat i mitt liv och har bara dom vänner kvar som jag verkligen vill ska finnas i min vardag, dom är få men även värda sin vikt i guld.

Familjen har även blivit något viktigt för mig igen, har varit lite upp och ner. Allt beroende på mig tyvärr men jag jobbar på att förändra det.
Som sagt, man har insett vad som är viktigt i ens liv och jag är grymt tacksam över att dom fortfarande, trots allt ställer upp för mig.

Nu har jag iaf hunnit skriva lite den här gången, kommer att bli fler inlägg i framtiden och jag ska försöka vara lite mer frekvent i mitt bloggande.

hoppas att alla mår riktigt bra iaf.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela