Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

då börjar vi....

Publicerad 2010-12-03 09:29:02 i Allmänt,

första punkten på listan, presentera mig själv.

När folk frågar mig "vem är du då?" så tycker jag alltid att det är lika svårt att svara på, för vem är jag? jag är karolina/karro/kaffo/humlan/teskedsgumman. beroende på vem man frågar så har dom namnen olika betydelser, både för mig och dom.

Karolina : Är mitt "officiella" namn, det är namnet som är förknippat med ansvar, ödmjukhet, vuxenhet men även osäkerhet. Det är namnet alla kontaktpersoner har använt, lärare,jobbcoach,psykolog, CRA-människa osv osv. När det namnet används så är det i den bemärkelsen av att jag är vuxen,dom som tilltalar mig är det och med vuxenhet följer mkt ansvar/skyldigheter/rättigheter. Det är extremt vuxet för mig. När jag presenterar mig som det följer automatiskt ett vänligt leende och en röst som är mjukare, vänligare och lite mer försynt.

Karro: Är mitt mer familjära namn, dom som är uppväxt med mig använder det, med det följer en gnutta av gamla,barnsliga,trygga men ändå ledsna och osäkra jag. På senare år har det på något sätt börjat representera hur jag var,inte den jag är. Iaf i mitt huvud.

Kaffo: Är mitt "utvecklingsnamn", den lite mer öppna, flummiga, halvgalna jag, den som tar plats, men med ett leende och glädje, som skrattar och är relativt självsäker.

Humlan[surrhumlan]: Är det nyaste jag har fått, och det förknippar jag med trygghet, självsäkerhet och glädje, en oräddhet som inte har funnits förut, utan självsäkerhet med en stor del självkänsla som gör att jag vågar att vara mer öppen, surra, berätta, om mig, den verkliga jag, om världen, om funderationer, om rädslor(som automatiskt blir minimala när dom dras fram i ljuset) som vågar ge, men även ta, som har glädje att dela med mig av,inte bara sorg. Som är godhjärtad och hjälpsam, men utan att dränka mig själv, som har moral/etik/"standard" och som kan stå för dom, Jag ger utan förbehåll förutom att jag kräver att dom jag väljer att omge mig med visar samma respekt tillbaka, missbrukar någon mig så låter jag det inte bero längre, jag är vänlig, men bestämd.

Teskedsgumman: Är en del av mig som jag hela tiden försöker ta mig längre och längre ifrån, det namnet förknippar jag bara med sorg,desperation,självdestruktivitet och hopplöshet, en mörk del,en avgrund i mig som jag var djupt nere i.En nedåtgående spiral som jag aldrig trodde skulle ta slut. Namnet fick jag medans jag var som djupast nere i mitt missbruk, jag tog hela tiden doser som var lika mkt som det ryms i ett teskedsmått, det var fruktansvärt och jag skriver och tänker på det här med stor sorg, men även glädje, att jag tog mig upp och på något sätt insåg att det fanns något annat, att jag ville något annat än att fortsätta på den vägen.

Jag tycker dom här beskrivningarna träffar rätt bra, på vem jag har varit, vem jag är och vem jag hoppas att jag i slutändan blir. Jag kommer fortsätta att utvecklas, vilket är en nödvändighet, vissa delar av mig kommer jag säkert att sluta använda,eller känna, förvandla dom till något annat. Det är juh en del av livet, som jag med spänninga forsätter att leva ett bra tag till.

Sen för övrigt så kan jag väl slänga in min " snabbfakta" om ni vill ha lite mer lättsam läsning ;D

*jag lagar bättre mat på vedeldad spis än elspis.
*jag blir inte lätt arg men blir jag det så smäller det.
*Skrattar för mkt och kommer att bli 200 år gammal
*hatar att städa men gör det ändå
*Lyssnar fruktansvärt mkt på bandit rock ♪♫
*är alldeles för impulsiv vissa gånger
*far gärna hem till föräldrarna i skogen men tycker att 4 gånger per år är lagomt
*dricker öl och vatten
*älskar att leta reda på totalt onödig fakta och trakassera polarna med det.
*kan göra upp en eld men suger på att sätta upp avancerade tält.
*jag är inte kort utan bara lite mindre lång
*jag har blivit sårad,älskad och hatad men jag överlevde det också
*gick hotell och restaurang så jag vet hur en gryta ser ut men funderar fortfarande över stekspaden
*jag ser hellre skräck och action än romantiska filmer och drama.

Också kan jag juh meddela att jag inom en snar framtid kanske har jobb som biblioteksassisten, fast det återstår att se vad auktoritetsmänniskorna på kommunen säger om det.

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-12-14 11:01:29

För mig är du, och kommer alltid att vara, Karro. Men jag förknippar det kanske mest med din beskrivning av Kaffo :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela