Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

tredje punkten: mina föräldrar.

Publicerad 2010-12-05 14:14:34 i Allmänt,

Mina föräldrar är på ett sätt mina idoler, när jag var liten var jag alltid stolt över dom, men inte alltid glad eller nöjd med hur dom var men jag tror nog att det är så för alla barn. Numera när jag är vuxen så kan jag se tillbaka på dom åren när jag bodde hemma med ett helt annat synsätt, nu vet jag att allt dom gjorde inte var pga det jag trodde utan allting är lättare att förstå nu. Kärlek är nyckelordet.

Mamma och pappa har alltid funnits för mig, oavsett vad, det enda dom i grund och botten hela tiden har haft i tankarna har varit omtanke och kärlek. det är bara synd att jag inte kunde inse det tidigare.

som jag alltid brukar tänka numera,.allting händer av en anledning och i slutändan brukar det bli något bra av det, ibland tar det bara ett tag.

Vilket fall som, mina föräldrar har gett mig en oslagbar uppfostran, dom är starka människor, både fysiskt och mentalt, dom har kämpat sig igenom många motgångar och vunnit mkt på att göra det. Är nog från dom jag har fått min kämparglöd som jag har, att kämpa för det jag tror på, vill, anser eller vad man nu ska säga.

Dom har lärt mig om ansvar, medmänsklighet, kärlek,framtidstro och ett antal fler saker som är prislösa kunskaper i livet, mkt från min uppväxt kan jag omsätta i praktiken numera, tack vare mamma och pappa så ser jag världen på mitt sätt, jag är självständig och klarar av att göra det mesta, När jag var yngre tyckte jag att alla sysslor, måsten och sådant var onödigt och att dom bara "befallde" oss att göra grejerna för att jävlas, men nu vet jag att det inte är så, jag kan överleva någon natt ute i minusgrader om det skulle behövas, jag har kunskap om hur man utför alla sysslor i ett hem, så som att tvätta,laga mat, diska och städa, jag kan orientera i en skog utan större problem, göra upp eld,hugga ved,har kunskap om gamla tekniker, släkt, skogsvård, respekt för naturen,djur osv. ja alltså listan kan göras väldigt lång.

Det jag dock tycker är viktigast är att dom har gjort mig självständig! dom har gett mig etik och moral och framförallt kunskap om det mesta här i världen. I några år insåg jag aldrig det, jag var nere i något som antagligen var meningen, som har lett till att jag nu sitter och skriver det här och har fått förståelse. Jag var väldigt lost i några år, då jag inte insåg vilken kraft jag egentligen har, att jag har kunskap,vilja och rätt att må bra. Min familj har hjälpt mig väldigt mkt genom hela livet. det har inte alltid varit perfekt, men det är just därför jag är visare nu än vad jag skulle ha varit med en "perfekt" uppväxt, genom att gå igenom motgångar,problem osv så lär man sig alltid något som man har nytta av senare i livet. att lära sig är det viktigaste som finns nästan.

Jag vet inte vad mer jag ska skriva förutom att jag älskar mina föräldrar över allt annat, det dom har gett mig är prislöst och jag kommer alltid att vara tacksam för det, och det bästa med allt är att jag numera vet att även dom älskar mig. det tar bara ett tag för mig ibland att inse vissa grejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela