Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

alldeles för lätt...

Publicerad 2010-11-16 08:08:47 i Allmänt,

Satt och klickade mig runt på lite olika sidor nu på morgonen [vaknade okristligt tidigt klockan fem] och började av någon anledning grubbla över hur lätt det är att säga ja, när man egentligen vill säga nej. Att av någon anledning inte säga det som känns riktigt och bäst för att man helt enkelt av någon anledning inte tycker det är värt att tjafsa om[ inse vad skumt "inte värt att tjafsa om" låter i det här sammanhanget] är väl det som man anser och värderar som man egentligen ska tycka är värt att diskutera? aja. en liten filosofisk utvikning får man väl ha den här tiden kanske, men men.hur som haver. Är ett tag sen jag skrev något här nu, som vanligt har det hunnit hända en del.

Numera bor Vi i en trea i centrala Älvsbyn, fast iofs. vars man än bor här räknas väl som centralt....Men! jag verkligen,verkligen älskar den här lägenheten, det känns som om man för första gången sen jag flyttade hemifrån[för åtta år sen] äntligen har fått sig ett riktigt hem, som jag trivs och nynnar i medans jag bakar,lagar mat och till och med städar. Jag har börjat praktisera på gymnasieskolans bibliotek där jag trivs skitbra med biblotikarien som uppfyller alla mina tankar om hur sådana ska vara. En gång i veckan går jag på CRA med Iris som är guld värd och ett stort stöd, verkar som jag till och med ska få mig en mentor/stödperson tack vare hon, någon som jag kan fara och hitta på en massa saker med på min fritid. För övrigt så har jag även en jobbcoach på framtid i norr som är en riktigt rolig kvinna! hur härlig som helst och verkligen en klippa.

Nu är jag även uppskriven på väntelistan till gastric bypass, så som det ser ut nu så ska jag få göra operationen hösten 2011! fick remiss för några månader sen och nu har jag avverkat informationsmötet, kommer bli en tuff omställning när operationen väl är gjord men det är värt det. man måste som inse när det är dags att kapitulera och inse att man aldrig kommer att lyckas hålla sig nere på nomalvikt någon längre tid utan hjälp av preparat så då är det bara att göra operationen nu när jag väl har fått möjlighet och sen förhoppningsvis efter den slippa tänka så mkt på sin egen kropp dagligen [och ibland även nattligt,eller vad man nu ska säga] och kanske kunna uppfylla skallen med mer vettiga tankar än hur mkt fläsket syns i en viss tröja.

Btw. min bror är duktig! och min syster också, ibland undrar jag hur dom gör, men dom verkar få livet att fungera iaf och jag är stolt över dom, över hela min familj faktiskt. Mamma och Pappa är inte så dumma som man kan tro ibland ;D är skönt att man har insett att man faktiskt är vuxen och jag är glad över att mamma och pappa inte är sådana där jobbiga föräldrar som vägrar släppa taget , fast ibland vill jag faktiskt bara vara den där tioåringen som inte kunde somna utan en kram från mamma. [det kommer nog alltid att återkomma då och då i livet]

men men. nu ska jag gå och diska i brist på annat, sen nöta tradera i jakt på spel till vårat gästrum/musikrum/spelrum. [jo,numera är jag en stolt ägare av en gitarr,med fodral till och med. men jag har ingen aning om hur man spelar på den]

bye iaf.


[testade ett nytt recept på älgstek igår,enbär,lagerblad,kryddpeppar,salt,morötter,lök, en flaska GUINESS och en skvätt grädde, blev sjukt gott!]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela