Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

kollision

Publicerad 2011-04-12 13:04:02 i Allmänt,

Jag upptäckte en sak idag, ibland krockar ens skyldigheter med ens rättigheter.

För mig har det skapat ännu mer kaos, fast jag just nu är frustrerad, förtvivlad, ledsen och arg så kan jag ändå inte bortse från mina skyldigheter och faktiskt erkänna att dom den här gången är större än mina rättigheter.

Att åsidosätta sig själv för någonting större är väl en vettig realitet egentligen men det tar ändå inte bort det faktum att jag blir bitter, känner mig maktlös och utan rättigheter, att jag inte har något värde, att jag inte får välja själv. Det är kanske det där med att det är så många jag i hela tankegången som skruvar till det så mkt.

Jag kanske mer borde tänka på dom, dom som jag har skyldigheter till, dom som jag ska värna och bry mig om.

Allting handlar inte om mig, det ska inte göra det och speciellt inte en sån här gång, men det tar ändå inte bort det faktum att det känns bittert och svider.

Idag KÄNNER jag mig värdelös, verkligen som utan värde, fast jag vet att det egentligen inte är så. Men, beslutet är fattat nu, startdatum är fixat så nu är det bara lite saker som måste hinnas med, landa, reda ut och stabilisera mig innan kriget startar. eller hur man nu ska säga.

Idag är en ovanligt tumultartad dag i min värld, och den har lett till många insikter. Både mer svårhanterliga och några hanterbara.

Jag hatar att vara osäker, att inte veta vad som kommer att ske, hur det kommer att bli men jag måste komma ihåg att allting händer av en anledning och tro på att det kommer att bli bra tillslut.

När-var-hur

Det är något jag får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela