Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

att bara vara

Publicerad 2011-06-29 09:17:26 i Allmänt,

Att känna sig lugn, aktiv, levande, glad, sprudlande och totalt nöjd är hur underbart som helst.
Att uppskatta dom små sakerna och göra det som man mår bra av är verkligen något som inte kan köpas för pengar, att tillåta sig själv komma i harmoni, slappna av, bara vara och njuta.

igår hade jag en sådan dag, och den sitter fortfarande kvar i kroppen. Jag verkligen ÄLSKAR den fasen man som hamnar i, bara man tillåter sig själv.

Så varför tar inte alla och gör det? varför gör inte jag det oftare? varför tar sig inte alla tid att gå undan, att göra något man vet att man mår bra av?

även om det tar en dag, eller några timmar, så är det väl värt "mödan".

Komma undan all stress, slå på en skiva, läsa ut den där boken man har försökt avklara i flera veckor, fiska, bada, sola eller bara gå i naturen.

Varför försöker man oftast inte ens att ge sig själv tiden och möjligheten till att må bra?

testa slå av mobilen, lämna den hemma och gå ut, utanför dörren. Hitta ditt eget smultronställe där du kan filosofera, drömma och njuta!

Jag hoppas att dom som läser detta gör det, försöker lägga alla måsten åt sidan en dag och helt enkelt bara vara för det är det lätt värt.

kram alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela