Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

Provsvar

Publicerad 2013-09-25 23:51:00 i Allmänt,

Jag har ju totalt glömt bort att berätta att jag har fått provsvaret från det senaste testet, dom var negativa!!! inse lyckan när jag fick reda på det. Kändes som att en sten föll från bröstet och att jag äntligen kunde andas igen. Det har verkligen varit några månader av känslomässigt berg och dalbana-åkande men nu är det äntligen över. Det enda som gäller nu är att jag måste fortsätta att ta prover var 3:de månad för att se till så att den inte kommer tillbaka. Men vad tusan! det kan jag definitivt leva med.

Utöver det så känner jag verkligen att livet flyter på just nu, mitt mående är på topp och jag känner mig stabilare än någonsin. Bakning har ju alltid fungerat som min terapi och det håller än. Dessutom så är det ju ännu härligare nu när det har blivit höst och jag bara myser i tillvaron och längtar till jul.

På något sätt så har det som blivit att hösten verkligen är upptakten till jul för mig, jag börjar direkt sätta igång att planera alla julklappar som jag ska baka, utvidga min julmusik och tänka igenom vilken julfilm jag ska se först. Jag verkligen älskar det!

Toffie cookies är min nya favorit, dom smakar knäck, vilket såklart direkt leder till ännu mer jultankar och mys. <3

Insåg för övrigt idag att det är bra att tänka på sig själv, man behöver inte vara eller bete sig själviskt för det utan helt enkelt bara konstatera att ibland behöver man vissa grejer, eller att vissa saker ska vara på ett visst sätt för att man ska kunna fundera bäst. Och vågar man inte säga det så förstör man verkligen sin egen tillvaro, och mående. Och då havererar ju allting, man gör sig en jäkla björntjänst och dom i ens omgivning blir då också lidande. Så att faktiskt göra vad som är bäst för en själv kan ibland vara den mest osjälviska handlingen, just för att man samtidigt tänker på sin omgivning och hur det skulle kunna påverka dom om man inte gjorde det. Ibland är det grymt bra med insikt, även om den kan komma lite sent. Och det är ännu bättre när folk kan förstå. Tänk, vad skulle man göra om man var omgiven av oförstående människor, folk som inte var kapabla att sätta sig in i och kunna hantera folks olika tankar och behov. Då skulle det nog verkligen bli en självisk värld som vi levde i.

Fast, världen är väl redan ganska självisk, men ni fattar. Det hade ju faktiskt kunnat vara värre.

Nu orkar jag inte skriva något mer, ska återgå till mina kokor och sniffa mig hög på dofterna från ugnen, förhoppningsvis så kommer jag bara att drömma en massa söta drömmar sen när jag väl går och lägger mig B-)

Natti Natti på er och sov så gott <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela