Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

Guldkorn

Publicerad 2014-07-03 13:38:35 i Allmänt,

Nu när jag stressade upp mot Driva så blev jag lite filosofisk, som tur är så har jag mobilen såna gånger och satte genast igång med att skriva en anteckning.här är resultat, med grammatiska fel och allt B-)

Det finns dom här små guldkornen i vardagen, som i all vardagens stress,bekymmer och tankar lätt försvinner,dom finns men utan att uppmärksammas. Men ändå ibland så har man turen att dom glimmar till lite extra starkt,som att dom har bestämt sig för att nu jäklarns!och när man då mitt i all fart ser hur det glimmar till där i ögonvrån, och man stannar upp i steget och tittar en gång extra. Då märker man helt plötslig att det glimmar lite överallt,och ju mer man tittar på omgivningen.desto mer glimmar det.och helt plötsligt kommer man till insikt om att faktiskt hela världen gnistrar, i varje ögonblick, i varje situation så glittrar det av alla dom där små glädjeämnena, dom små sakerna här i världen som i sig,hur smått det än är, är helt fantastiska,små underverk i vardagen.även om det så bara gäller fågeln utanför fönstret som sjunger varje morgon du vaknar,eller om det är grannen i trappen bredvid som säger hej och önskar en god morgon. I vardagens fart och fläkt rusar man oftast så fort, så det enda man ser är hindrena framför eller målen långt där borta. Och det i ögonvrån,det som egentligen är det viktiga. Det flimmrar förbi obemärkt,och man missar att det är här och nu,som egentligen är det viktiga.. Så ta bort skygglapparna, sakta ner stegen lite, och låt nacken få vila och axlarna slappna av och titta runt dig.låt dig känna och finna harmonin,kanske till och med sinnesron. Och andas <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela