Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

Perspektiv och förtydliganden

Publicerad 2015-04-12 13:54:00 i Allmänt,

Tydligen så har folk än i dag svårt att se förbi det yttre hos människor, se förbi det uppenbara och lägga märke till allt som ligger dolt bakom, det som är kärnan och grunden hos människor. Tydligen så är ytlighet fortfarande ett stort problem bland folk runtomkring mig och jag lider med dom, men mest lider jag med dom som blir drabbade av det . Idag så tänker jag dock försöka göra en liten del för att förändra den situationen åtminstone för en människa, försöka göra det jag kan för att omginingen ska kunna få upp ögonen och se det som jag har fått se och fortfarande ser. Jag kan inte ändra hela världen, men jag kan och vill göra allt jag endast kan för att dela med mig av det lilla som jag kan och som jag har haft ynnesten att få insikt om och upptäcka.
 
Idag blir det dock en latmansversion, men som jag ändå tycker räcker, den säger allt ,även om jag hade kunnat skriva tusentals grejer till.säkert en hel roman, men som säkert bara hade gjort så att folk hade tappat intresset och missat det viktiga.
 
Så idag så kopierar jag bara mitt svar från www.ask.fm, där det var någon som undrade när jag hade tänkt göra slut med min pundarpojkvän eftersom hen ansåg att jag förtjänade något som var så mkt bättre...
 
så här är svaren. Läs dom,- och alla ni som har känt samma sak som frågeställaren, ta på allvar till er det jag skriver och inse att det är ren fakta, varför skulle jag glorifiera eller ljuga? gör ett  försök att riva ner era murar av fördomar och trångsynthet och våga släpp in lite vänlighet och öppenhet mot omgivningen och ALLA medmänniskor, inte bara dom som passar in i era luftslott...
 
Fråga: Ska du inte dumpa din pundarkille?
inte om han håller det som är sagt
 
Fråga: Du förtjänar ju bättre
bättre än vad? det är som intressant hur man ser på saker, jag förtjänade väl bättre än att ha en otrogen kille som gick och hade en affär med en bekant bakom ryggen på mig också?, som hade ett otal dejting/knullsidor, som tryckte ner mig psykiskt, begränsade mitt umgänge, isolerade mig och fick mig att känna mig värdelös. Jag förtjänade väl bättre -än att ha en kille som hela tiden fick mig att känna att det var mig det var fel på, att allt jag gjorde,tänkte och sa var fel.Jag förtjänade väl bättre än att ha en kille som dränerade mig ekonomiskt, som hela tiden lovade och lovade att betala igen, att gottgöra, att bättra sig. men i slutändan inte gjorde ett skit av det, och som än idag inte vill göra rätt för sig och betala igen sina skulder. utan verkar ha någon form av njutning i att fortsätta styra mitt liv och inte låta mig få igen det som faktiskt är mitt. Visst förtjänade jag bättre än det? Idag har jag något som är mkt bättre än det. Jag har en kille som är en gentleman, som inte tvingar till sig sex, som håller upp dörrarna för mig och alltid låter mig gå före, som räcker ut sin hand till mig som erbjudande om stöd när vi promenerar där det är ojämt underlag, Jag har en kille som säger tack, som plockar undan efetr sig, som bidrar med mat,pengar och cigg -istället för att dränera mig ekonomiskt. Jag har en kille som tittar mig i ögonen och säger att han älskar mig, som verkligen lyssnar när jag väl vågar berätta något. Jag har en kille som ger mig trygghet, och som jag alltid kan slappna av med- istället för att spänna mig som en fiolsträng. Jag har en kille som hjälper till när det är något jag inte klarar av att göra själv, en kille som inte ställer in åtagande,efter åtagande. En kille som vill träffa och umgås med min familj -istället för att ställa in i sista minuten för att sela dataspel. jag har en kille som inte ljuger för mig dagligen eller manipulerar mig. Men visst, han har ett drogberoende. så då måste han ju så klart vara mkt sämre än mitt ex.... eller? Du och folk runtomkring , ni borde kanske skaffa er lite insikt och perspektiv på saker innan ni förkastar en människa och dömer ut den som en dålig person med ruttna egenskaper enbart för att han/hon har ett beroende....
 
 
 

Kommentarer

Postat av: S

Publicerad 2015-04-15 21:49:55

Förstår dina tankar helt. Men av egen erfarenhet så vet jag att det oftast antingen barkar med pundare - eftersom använder dom mer å annat skit eller så lyckas den sluta och allt det charmiga hos personen satt i drogerna - uran är dom som vilken annan tråkig å ocharmig fjant.
Men lever du för vad ni har just nu och lätt kan bryta om du inte längre är nöjd då är ju allt klockrent :) Eller om han bara har ett missbruk bakom sig? Nåväl, ta hand om dej tjejen - det är DU värd :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela