Välkommen till min blogg

här försöker jag tömma min hjärna, alla tankar som snurrar runt och runt. jag är varken mer eller mindre, bättre eller sämre utan helt enkelt bara Jag.

Finally!!

Publicerad 2017-12-11 07:40:00 i Allmänt,

Alltså! Jag måste bara få dela med mig av ett halleluja -moment som uppstod förra helgen! Kan fortfarande inte sluta jubla inombords!!
I ca 7-8 års tid så har jag till och från och i olika styrkor och situationer haft problem med att kroppen har jävlats på ett visst sätt. exakt när det startade är sen länge glömt. Så allt eftersom åren har gått så har bland mig,vänner,familj och läkare alla dess möjliga teorier avlöst varandra,varav en hel del logiska och välgrundade men inga som har lett till någon total lösning på problemet. Jag har alltid trott att det berodde på att mephedronet totalförstörde kroppen min. För vad jag kan minnas var det nån gång där omkring som problemet först visade sig,antingen då jag försökte sluta eller efter att jag hade lagt in mig på behandling.meeeen,som sagt.svårt att veta exakt och nu så spelar det inte heller längre någon roll för nu har iaf gåtan äntligen blivit knäckt!

Trots att mephedronet hela tiden har misstänkts vara den som startade det hela,att det var  något med just det drogmissbruket som sabbade något i min kropps normala signalsystem och som när som helst kunde triggas igång utan varken logik eller förvarning för att sedan mattas av eller helt försvinna för en period eller bara en liten stund.
 
Under dom efterföljande åren har det bara har dykt upp fler och fler saker som verkar ha kunna trigga igång det hela. Saker som extrem stress och pressade situationer, oordning, kaos, känslostormar, oro och att diverse mediciner,droger och allmänna blandningar av en del substanser har haft olika tendenser till att antingen trigga igång det eller lugna ner det...för att inte glömma att en tids sjukdom för några år sen ska ha fått det att totalhaverera ala de lux igen,det var nog den sista teorin....

Men! Vi hade alla fel! Totalt jäkla fel! Eller ja,inte riktigt. Det där att det förvärrades av en del saker stämde till viss del,iaf av preparat, men inte pga den anledning som vi trodde utan det hade mer att göra med att vissa saker både i sig självt men även i kombo med annat inte alltid är så välfungerande i allas kroppar och kan vara raka motsatsen till symbios.

Helt ärligt så har jag aldrig sett sambandet mellan att jag fick en medicinen utskriven och att allt det här började,förmodligen för att jag trodde att den var så harmlös och för att mitt liv just då var väldigt kaosigt så min uppmärksamhet låg pp andra saker. Det krävdes tydligen att jag skulle bli så pass allvarligt sjuk så att jag av ett naturligt sammanträffande slutade med den tillräckligt länge för att alla spår av den skulle lämna min kropp helt.så för första gången efter sju års relativt regelbundet knarrande av den så var jag fri den medicinen och tänkte inte speciellt mkt på det, för egentligen hade vi nog upptäckt hela sammanhanget redan för ett år sen om det inte hade varit för att jag iatället fick en annan medicin för samma problem som påverkade exakt samma område som min förra medicin.iofs så märkte jag att problemen kom tillbaka igen då jag hade legat på sjukhusen i ca 4 månader.men kopplade återigen inte ihop med med att jag just blivit insatt på en medicin som skulle hjälpa mig med problemet som jag hade ätit den andra medicinen för i 7 års tid. Jag hade vid det laget mer eller mindre övertygat mig själv om att det var något fysiskt i min kropp som hade blivit skadat och som förvärrades titt som tätt utan anledning och att jag faktiskt vid det laget hade gett upp allt hopp om att det någonsin skulle gå att lösas
Men så i slutet av denna sommar 2017 så valde jag helt ovetandes om vilken effekt det skulle visa sig ha att lägg av med denna medicin pga några biverkningar som jag intr gillade. Utan att då tänka på det så blev jag helt plötsligt återigen helt fri frånsett där problemet som var min numeriska ytan var fullt upptagen med att försöka hantera allt annat som pågick just då.
 
Så när det sen hade gått några veckor så ville jag börja om med den som jag hade haft tidigare i sju år eftersom jag kände att sömnbristen började bli ett för stort problem och den gamla medicinen hade fungerat så otroligt bra. Men det skulle jag aldrig ha gjort för i samma veva så kom hela skiten tillbaka med full kraft! Det kändes som en fet jäkla käftsmäll och jag insåg genast sambandet under alla dessa år! Det kändes exakt som då kroppen hade varit som värst och jag ville bara bryta ihop över att helt plötsligt återuppleva mitt forna helvete.och det var då pusselbitarna föll på plats och insikten kom, insåg för första gången exakt varför kroppen hade reagerat som den gjort under alla dessa år och efter att ha googlat lite om medicinen och halveringstiden,biverkningar,vad som kan krocka med den och andras upplevelser av den osv så insåg jag att jag äntligen hade  löst problemet! Och insåg att shit,allt jag tog denna gång var en tredjedel av min förra dagliga dos då jag BÖRJADE med medicinen, och reagerade ändå så kraftig av det lilla.. Inte undra på då att kroppen i omgångar blev helt åt faders i takt med att toleransen steg och så även doserna helt beroende på mående och sömn. Så efter att ha snackat med läkare och samtalskontakt och alla som har varit med under den resan så känner jag mig äntligen helt säker och inte längre orolig över om och när det ska ske igen.nu vet jag iaf att det inte är kroppen som är trasig utan att vissa mediciner helt enkelt inte är så jäkla bra för mig som jag ibland tror. ! Framtiden ser helt klart bra ut  igen och det är skönt att äntligen bara kunna känna mig som en normal jäkla människa återigen!eller ja,iaf om man räknar på det området iaf 😜haha sååå,nu har jag äntligen kunnat avsluta det kapitlet i mitt liv och rensat ut alla säkerhetsåtgärder, nojjor och hjärnspöken angående detta och kommit fram till att i framtiden så tar jag hellre sömnbrist än att experimentera något mer med mediciner som verkar på samma sätt som dessa två! Livet känns riktigt jäkla bra atm måste jag säga!
 
Ska uppdatera om allt annat som har skett och som händer i mitt liv senare när jag har tid och ork till att starta datorn och skriva på den istället för på telefonen men fram tills dess så vill jag bara säga god jul till alla! Och sända er en stor jäkla bautakram!!
 
Puss 😘💪✌😇

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kaffo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela